Трамп приземљио "боинге", губитак 32 милијарде долара

САД су хитно наложиле да сви “Боингови“ авиони типа “737-макс 8“ и “макс 9“ буду приземљени, и та наредба ступа "на снагу одмах", саопштио је амерички председник Доналд Трамп. Америка је, уз Канаду последња у низу земаља које су се из предострожности одлучиле да на неко време приземље “Боингов“ модел.

Један од водећих произвођача авиона на свету суочава се веома озбиљном кризом, пошто је један од његових најпрофитабилнијих и најпоузданијих извора профита, неколико деценија стар програм "737", претрпео озбиљан ударац, наводи Ројтерс.

Доналд Трамп је као разлог за одлуку цитирао "нове информације" које су изашле на видело у текућој истрази о несрећи, али није навео детаље, преноси АП. 

Званичник Федералне администрације за авијацију саопштио је да ће бити потребни месеци док се не заврши "поправка софтвера" на авионима типа "боинг 737-макс 8" и додаје да не зна колико ће дуго авиони стајати приземљени, наводи Ројтерс.

Федерална администрација за авијацију претходно је саопштила да не располаже било каквим подацима да су ти авиони небезбедни.

Одлука је донета након несреће етиопског авиона "Боинг 737-макс 8" у којој је погинуло 157 људи, пренео је АП.

Многе земље су већ забраниле да "737-макс 8" прелеће њихов ваздушни простор или су приземљиле тaj тип авионе. Пре Америке, то је учинила и Канада.

Понирање вредности "Боинга"

Пад "боинга 737-макс 8" у Етиопији је други пут да се срушио исти тип авиона за само неколико месеци, али и други пут за шест година да је Федерална администрација за авијацију приземљила Боингове авионе. Последњи пут то се догодило 2013. године када је приземљен "боинг 787-дримлајнер" због проблема са батеријама, преноси Ројтерс.

Ројтерс наводи да су од тренутка несреће у Етиопији акције највећег произвођача авиона на свету пале за укупно 13 процента.

"Боинг" је за мање од недељу дана изгубио 32 милијарде тржишне вредности. Акције компаније "Саутвест ерлајнс", која има највећу флоту "боинг 737-макс 8" модела, пале су за 0,4 одсто, преноси Ројтерс.

Према берзанским индексима, акције, међутим, показују знаке благог опоравка.

Одлуку Федералне администрације за авијацију да приземљи авионе поздравили су они грађани Америке који раде у авијацији.

"Трамп је урадио праву ствар и за путнике и за оне који раде у авијацији, тиме што је приземљио авионе", каже Џон Самјуелсон, председник Уније транспортних радника Америке, организације која представља раднике у авијацији.

Према његовим речима радници су узбуђени, и нису више забринути због одласка на радно место које је потенцијално опасно по њихов живот.

Жалбе пилота на "737-макс 8"

Месецима пре несреће у Етиопији пилоти су се жалили америчким федералним властима на "Боинг 737-макс 8", преноси "Њујорк пост".

Жалбе су поднели пилоти који су били на летовима у октобру и новембру 2018. године и оне су унете у федералну базу података, пренео је "Далас морнинг њуз".

Све жалбе су се односиле на "безбедносни механизам", који је наведен у прелиминарном истражном извештају о несрећи у Индонезији у октобру.

Како се наводи, жалбе се односе на проблеме са авионима "737-макс 8", који приликом полетања користи аутопилот.

Пилоти су навели како је тај авион непосредно након полетања изненада знао да окрене нос према земљи.

"Чињеница да тај авион захтева толико посла да би био у летном стању је дефинитивно упозорење", навео је један од пилота у жалби.

Анализа црних кутија

Дани Елдвел, један од званичника америчке администрације за авијацију рекао је да су црне кутије пронађене у Етиопији, послате на анализу у Француску, наводи Ројтерс.

Према наводима, портпарол немачког Савезног завода за истраживање несрећа у ваздухопловству, Гермут Фрајтаг претходно је рекао да та институција неће анализирати црну кутију путничког авиона компаније "Етиопијан ерлајнс", јер нема услове за то.

"Ово је нови тип авиона са новом црном кутијом, са новим софтвером. Ми немамо могућност да то урадимо", рекао је Фрајтаг, преноси АП.

број коментара 12 пошаљи коментар
(четвртак, 14. мар 2019, 11:38)
milan [нерегистровани]

Opasnost

Skoro da nema više sumnje da je tu neka strašna greška
u onom delu uzleta aviona, kada se pokušava dići na neku
određenu visinu. Avion verovatno jednostavno gubi moč
te se u određenom momentu skoro ujstavi te padne na
zemlju kao kamen, ako mu nos aviona ne usmeriš prema
zemlj da pridobiješ na moći, ali, na žalost, avion u fazi
uspona nije već dostigao takvu visinu da bi mogao taj
manevar izvesti jer bi se u tom primeru dobesedno zabio
sa nosom u zemlju. To se može postići samo na većim
visinama, a ne tokom uzleta posle nekoliko minuta.

Bilo je već više takvih situacija,koje su se sretno završile,
jer su avioni bili na većim visinama.

Verovali ili ne, u oba slučaja se je avion jednostavno
ustavio prilikom pokušaja uspona na veću visinu posle
uzleta, a posle je sledio strahovit pad.

Jednostavno kao da motori nisu dobili dovoljno goriva.
Nešto slično autu kada pritisćeš na gas, a auto neće
da poveća brzinu, nego čak usporava.

Saučešće rodbini poginulih.



(четвртак, 14. мар 2019, 08:58)
anonymous [нерегистровани]

Bobesneli MAKS

Uvek je rizicno koristiti beta verziju.

(четвртак, 14. мар 2019, 08:58)
Markovljev [нерегистровани]

Kompjuterizacija

Svet čini sve da izvrši samouništenje bez ispaljene rakete. Kompjuterizacija je prevazišla sve normalne medje koje bi normalan čovek umeo da prihvati. Kompjuter je nadredjen pilotu u kabini aviona, kompjuteri nam uključuju i isključuju kućne aparate, otvaraju i zatvaraju auta, upravljaju sistemima u autu, moj računar nije moj, jer njim upravlja Microsoft, moje je bilo samo da ga kupim. Razvija se veštačka inteligencija i čovek više neće biti taj primat na planeti i možemo se nadati svemu, jer je dovoljan jedan virus od ušinutog čoveka, ili inteligentne mašine i svet koji znamo može nestati. Svi to znaju, niko sa tim neće ništa učiniti. Vratite pilotima pilotiranje a neka mu računar bude pomoćnik a ne obrnuto kao danas.

(четвртак, 14. мар 2019, 08:56)
anonymous [нерегистровани]

Šteta

Druže Tramp: ne činite zlo drugima neće ni Bog vama

(четвртак, 14. мар 2019, 08:52)
anonymous [нерегистровани]

Preuzimanje

Od 2008 godine Boingovi avioni imaju 3 sistema upravljanja. Pilot, autopilot i spoljno preuzimanje upravljanja kao sa dronom iz nekog centra. Ciji je to i koji centar se ne govori.

(четвртак, 14. мар 2019, 08:52)
rssi [нерегистровани]

Ah,

... opet ti Rusi.
Oni su im se umešali u sistem.

(четвртак, 14. мар 2019, 08:02)
anonymous [нерегистровани]

Amerika i Kanada poslijednje u nizu...

Ali su zato prve u nizu zemalja sa najtvrdokornijim kapitalizmom i najvecim iskoristavanjem ljudi.

(четвртак, 14. мар 2019, 07:28)
anonymous [нерегистровани]

Boingu ode biznis

737 je najpopularniji njihov avion. Eto šanse Airbusu da preuzme tržište u toj klasi.

(четвртак, 14. мар 2019, 02:53)
Milos Canada [нерегистровани]

Boing

je isto ko Mac. Dolanc,samo u drugom pakovanju, ovaj kosta preko 300 miliona i pada,Mc Donalts kafa 1 dolar ali i problem u stomaku.Pa izvolite ili ginete ili na dugogo lecenje.

(четвртак, 14. мар 2019, 00:05)
anonymous [нерегистровани]

Bilo je tu fusarenja

Ni Boing nije sto je nekad bio.