"Боинг 737-макс", авион који нема куда да лети

Три дана после пада "Боинговог" авиона типа "737-макс 8" на лету од Адис Абебе до Најробија, америчка авио-компанија сусреће се са низом проблема. У тренутку док се истражују узроци несреће у Етиопији, драстично падају акције авио-гиганта, а компаније широм света из својих флота приземљују авионе типа "737-макс". Забрањени летови изнад Европе и Индије.

Иако детаљи несреће нису до краја познати, авионе типа "737-макс" приземљиле су из предострожности Француска, Аустрија, Норвешка, Немачка, Ирска, али и Индија и Кина. 

Амерички сенатор Мит Ромни позвао је представнике Федералне администрације авио- саобраћаја да следе друге државе и привремено приземље "боинге 737-макс 8", преноси Ројтерс.  

Да са неба склоне авионе типа "боинг 737 макс 8" одлучила се и "Кинеска цивилна авијација". 

Званичници севернокорејске авио-компаније "Истер џет" кажу да су се на забрану летења "боингом 737" одлучили због забринутости клијената.

И друге компаније су одлучиле да из саобраћаја искључе тај тип авиона – авио-компаније у Индонезији, компанија "Аеромексико", бразилска "Гол", као и индијска "Јет авио-компанија".

Аустралија је отказала све летове на авионима типа "737 макс 8" који улазе или излазе из земље.

Државама које су из предострожности приземљиле тај тип авиона придружила се и Велика Британија, преноси Би-Би-Си.

Министар саобраћаја Аустрије Норберт Хофер издао је забрану уласка у ваздушни простор те земље авионима типа "боинг 737-макс" након што се такав авион јуче срушио у Етиопији, а сви путници и чланови посаде страдали. 

Наводећи да је очигледно да на том типу авиона постоје проблеми који су довели до пада два таква авиона, министар је, а у циљу заштите путника, донео одлуку да до даљег забрани улазак у ваздушни простор Аустрије авионима типа "боинг 737-макс"

Из "Боинга" су рекли да нема потребе за повлачењем авиона и да неће слати нова упутства купцима. Послали су технички тим на место несреће како би помогли истрази.

Американци укључени у истрагу у Етиопији

Амерички аеро-стручњаци придружили су се истрази о узроцима пада "Боинговог" авиона у Етиопији.

Истрази се прикључило особље Федералне администрације авио-саобраћаја (ФАА).

Како је саопштено из те институције, очекују да "Боинг ускоро заврши побољшање аутоматизованог система против застоја за који се сумња да је узрок несреће".

Компанија "Боинг" отказала је церемонију презентације свог авиона "777X", заказану за 13. март у Сијетлу, преносе западни медији.

"Потражићемо неку другу прилику да представимо свету нови авион. То ће се догодити у блиској будућности", саопштила је компанија "Боинг".

У саопштењу се истиче да "Боинг" тренутно чини све како би пружио подршку "Етиопијан ерлајнсу" након трагичне несреће.

Презентацији "највећег и најштедљивијег авиона на свету с два мотора", чија је призводња почела 2017. године, требало је да присуствују бројни високи званичници и угледни гости с обзиром на то да се прве испоруке очекују 2020. године.

Процењено је да би његова цена била најмање око 360,5 милиона долара. 

број коментара 7 пошаљи коментар
(среда, 13. мар 2019, 09:41)
Milan [нерегистровани]

Pad aviona

Etiopski i indonežanski avioni Boing 737 MAX8 imali su idealne meteorološke uslove za let ali ne i elektromagnetne.Oba aviona nalazila su se u zoni povećanog rizika usled dejstva elektronske konvekcione struje.Oba pada dogodila su se posle otvaranja strujnog polja koje se nalazilo iznad njih u domenu elektronskih mlazeva. Nije tip Boing 737 max problem već odluka vazduhoplovnih vlasti da odobri let a da ne sagleda elektromagnetne uslove leta.Pri istim uslovima pao bi i svaki drugi avion.Promenljivo magnetno polje koje stvaraju konvekcione elektronske struje, čiji je izvor strujno polje u neposrednoj blizini aviona, indukuju neželjene kondukcione električne struje u instrumentima aviona što čini avion nestabilnim.Elektronski konvekcioni strujni mlazevi imali su idealne uslove za obaranje aviona.Cisto nebo brz oblaka često se naziva "OTVORENO NEBO" i veliki je faktor rizika.U srpskom narodu ova prirodna pojava naziva se "GROM IZ VEDRA NEBA".

(среда, 13. мар 2019, 08:37)
anonymous [нерегистровани]

Mislim da moderna technika

nije za svakog, kazu Pilot imao 8000 sati leta a kopilot 200 a na kojem tipu avionu se nekaze, ako je avion star par meseci nemoze imati toliko iskustvo. Sve nerazvijene zemlje do juce su koristile stare modele a ovo nije za svakog pilota vec za pilota-operatera. Da bi se neki zakoni fizike prevazisli software kontrolise sve parametre i moze automatski da intervenise. Mislim da je to velika novina piloti poznaju auto-pilota u smislu da kontrolise pavac leta od jednog do drugog orijentira po unapred ubacenom programu ali ovo ide malo dalje, mozda u pravcu da se eliminise kopilot i tako smanje troskovi jer avionska karta danas kosta kao autobuska a i na gorivu se stedi, smanjuje se tezina letilice i ugradjuju motori sa manjom potrosnjom. Sve u svemu slicna situacija kao u auto-industriji, e kad bi se izmislio perpetu-mobile motor a avion leteo sam bez pilota to bi bio vrhunac.

(уторак, 12. мар 2019, 23:53)
anonymous [нерегистровани]

Баш вам хвала

Слетесмо пре два дана из Осла. Испред авиона су одузимали мало веће кофере што Норвеђиан није до сада радио. Авион је био несносно бучан, мотор се изузетно гласно чуо и сав је изгледао као умањена верзија правог авиона. После смо тек чули да је у питању исти тип. Баш су уштедели, сви редом. Авион је ионако постало крајње неудобно средство превоза само га још више смањите и штедите на тестирању. Супер идеја.

(уторак, 12. мар 2019, 21:50)
anonymous [нерегистровани]

Zavera

I baš pred tu ceremoniju da se sruši. Neko baš hoće da ubije cenu na novi 777 tip aviona i da smanji cenu akcija Boinga. Sad će cene Airbusa da skoče

(уторак, 12. мар 2019, 21:23)
Marko [нерегистровани]

Zasto

Zasto u avionu nema Kamera, video snimak itd.

(уторак, 12. мар 2019, 21:18)
anonymous [нерегистровани]

Eto poena za Er Srbiju

Srecom, mi ne koristimo tako sofisticirane moderne avione kao Etiopija. Nema sta da se prizemlji.

(уторак, 12. мар 2019, 17:17)
anonymous [нерегистровани]

javasluk

sto vise da se proda a kvalitet nula.