Да ли је жута трака увек тамо где треба да буде

Жуте траке постоје да би се возила јавног превоза брже кретала – ако су правилно постављене. Возачи их не воле. Због вожње тим тракама 18.000 возача платило је казну 2018. године. Не смеју се уводити по сваку цену, већ, кажу стручњаци, на критичним деоницама где је изражен утицај путничких аутомобила и осталих возила на систем јавног превоза.

Професор Славен Тица са Саобраћајног факултета каже да се мора гледати шира саобраћајна слика и да се мора пажљиво видети оптерећење.

"На тим деоницама где постоји индиција и потреба за увођењем жутих трака, неопходно је видети колико је линија обухваћено том деоницом. Жуте траке се углавном не изводе за једну линију, напротив, један од критеријума је да се обухвати што више линија како би се обезбедила проточност", објашњава Тица.

Недавно су уцртане жуте траке у Улици Јурија Гагарина и Војводе Степе, тако да их је у Београду укупно 30 километара. Не смеју се уводити по сваку цену.

"На критичним деоницама, где је изражен утицај динамичког саобраћаја, значи путничких аутомобила и осталих возила, на систем јавног превоза путника. Циљ је да се утицај саобраћајног тока осталих возила минимизира на систем јавног превоза путника", истиче Тица.

Због вожње жутом траком, 18.000 возача платило је казну 2018. године. За сада је наплаћено шест хиљада казни из 2019, а око 100 поступака у току.

Ђуро Павлица, заменик председника Прекршајног суда у Београду, каже да у случају када су возачи иницирали судске поступке, оспоравајући издате прекршајне налоге, а уколико се утврди њихова одговорност, у обавези су да плате пун износ фиксне новчане казне од пет хиљада динара и трошкове прекршајног поступка.

И зато је на једној од неколико локација на којој возачи најчешће праве прекршаје и због тога иду код судије важно стрпљење.

Обавезно је чекање док се саобраћај не прореди, а онда, када се укаже прилика, следи укључивање у средњу траку, и то што пре, како се не би возило жутом.

број коментара 8 Пошаљи коментар
(петак, 24. јан 2020, 13:06) - Огњен [нерегистровани]

Најгора је ...

она жута трака код Сајма у Београду. То је класичан пример лоше направљеног укључења са споредног пута јер возачи практично немају места да убрзају и безбедно се укључе у средњу траку. Поготово ако се узме у обзир "солидарност" београдских возача. Стручњаци са факултета и секретеријата за саобраћај би требали под хитно да направе измене и продуже мало крајњу десну белу траку како би се могло безбедно убрзати, изаћи и престројити у средњу траку после изласка са паркинга и преласка пруге.

(петак, 24. јан 2020, 11:04) - anonymous [нерегистровани]

Zute trake umesto metro!

Manja investicija, a dodje mu na isto! Odlicno funkcionisu u Istanbulu kako ih zovu Metro Buseve. Imaju na svaku raskrsnicu mostic ili prednost. Ako se ubrza bus u BGD, modernizuje, elektrifikuje i t.d. bice odlicno i nema potreba od metro. Idu cak i po tramvajskim sinama. Modernizovati BG voz, spojiti okolna mesta, sto vise biciklisticke trake i eto vam Danska. Beograd je mali grad, ako funkcionise bus kako treba, svugde moze da se stigne za 25 minuta. Metro ce da zaglavi grad finansiski, opet ce da bude guzva na ulicama, koristice ga samo deca i penzioneri. I bolje da nemamo metro, nego da ga imamo sad. Vec vidjeno u Sofiji, Budimpesti i slicno. Ulozili su puno, a dobili nista, guzva na ulicama veca nego u BGD. Instanbul je dobar primer. Ogroman grad, zeleznica ide samo malo pod zemlje, sve drugo funkcionise super.

(петак, 24. јан 2020, 10:15) - anonymous [нерегистровани]

Jurija Gagarina

Genijalno, sada ce sve tri 95-ice na sat moci nesmetano da koriste zutu traku. Na dobitku su samo "besni" dzipovi koji ce sada moci nesmetano da voze 100 na sat...

(петак, 24. јан 2020, 10:10) - Predlog [нерегистровани]

Za Saobraćani fakultet

žute trake su za mene potrebne. Moj predlog je da kada se već rade nove žute trake da one budu moderne. Kako? Realno žuta traka je neophodna u saobraćajnim špicevima, ima delova dana kada žutu traku mogu da koriste i drugi učesnici u saobraćaju osim GSP-a? Postaviti svetlosnu signalizaciju u svim žutim traka, kamere i neku integrisanu video sobu za upravljanje žutim trakama. Dispečeri da daju signalizaciju u realnom vremenu, žuta traka slobodna za druge učesnike, žuta traka blokirana za sve osim GSP-a. Znam da ima signalizacija kada može da se vozi žutom trakom, po meni treba da bude ON LINE u realnom vremenu, svetlosna signalizacija na svakoj raskrsnici, posebno da se dizajnira samo za žute trake.

(петак, 24. јан 2020, 09:47) - Vlajko [нерегистровани]

Nije rigidan sistem

Negde su pravila stroga i ne sme nikada da se uđe u žutu traku. Na N. Beogradu je kao i u Despota Stefana žuta traka samo u špicu od 7 do 9 i od 14 do najviše 18 časova, nisam siguran. U ostalom periodu može da se vozi i žutom trakom.

(петак, 24. јан 2020, 09:27) - anonymous Stavra [нерегистровани]

Ima još

Ima ih i na primer u Omladinskih brigada na Novom Beogradu.
tu je napravljen presedan bez presedana, jer je to žila kucavica Novog Beograda. Ostaviti samo 2 trake za pola miliona građana neviđeno iritantan potez.

Treba izaći na teren i videti šta su tamo napravili.

Logika žutih traka ko što reče profesor, ne sme se forsirati po svaku cenu. Po nekad je to besmilseno kao u primeru Omladinskih brigada.

A što se kazni tiče, ona glasi " Vozila si žutom trakom"..


(петак, 24. јан 2020, 07:47) - Viktor [нерегистровани]

pokušaja rešenja lošom merom

Žuta traka je dobar primer pokušaja rešenja lošom merom po meni trebalo bi:

da SVI mogu da koriste žutu traku a da moraju da se sklanjaju iz žute da propuste javni prevoz

jer ovako se promoviše zastoj na račun g.prevoza, a ovako bi se smanjile gužve a g.prevoz bi i dalje imao prednost

(петак, 24. јан 2020, 07:42) - Gradjanin Srbije [нерегистровани]

Zasto

A sto bi se drzava odrekla cistih para bez muke. Gde god su zamislili postavili su zutu traku i sa razlogom i bez razloga a sa jednim cilje a to je punjenje budzeta bez rada...Sta jadni koji nisu iz Beograda kao sto sam ja pa sam slucajno usao u nju nekih 10-tak metara jer je za mene Beograd ipan nova sredina i previse je informacija na jednom mestu...Dobio sam cestitku u vidu slike sa presudom da platim 5000 dinara...Secam se, nit sam ugorzio nekog, nit je bilo saobracaja u toj linini a ja sam samo cekao tih 10 metara da se ukljucim u levu traku... slatke pare za drzavu...