Докле се стигло са плановима за изградњу метроа

Влада најављује нови лекс специјалис, овог пута за изградњу метроа. Ако се закон усвоји, прве две линије Београд би имао за седам година. Шта то тачно значи?

Предлог закона који је Влада упутила у скупштинску процедуру требало би да убрза изградњу инфраструктурних објеката, као што је метро у Београду.

Треба убрзати поступке експропријације, а закон предвиђа и да Влада, у случају хитности и угрожености реализације, може да донесе одлуку да се у јавним набавкама примењује посебан поступак за избор стратешког партнера, који би спроводила Владина комисија.

Сличан лекс специјалис усвојен је и за реализацију пројекта "Београд на води".

Када је реч о припремама за изградњу метроа, тренутно се ради планска документација, која не обухвата само метро већ и линије БГ воза и трамваја. Пре почетка изградње неопходно је на Макишком пољу уредити водотокве и одвод кишнице.

"Ради се на геолошком елаборату. Урађен је геодетски снимак обе трасе метроа, вршимо обуку запослених за елементе који ће нам бити потребни при даљем развоју и пројектовању метроа, и касније у изградњи", објашњава директор ЈКП "Београдски метро и воз" Станко Кантар.

Припрема је, каже, две трећине посла. "Имамо свој план, циљ је да 2025. имамо прву вожњу", истакао је Кантар.  

Француска влада предложила је донацију којом ће се финансирати израда студија изводљивости и идејни пројекат.

"Кад се каже да нема планираних средстава за изградњу метроа у буџету, један од разлога је што ћемо имати донацију од девет милиона евра", рекао је Кантар.

Изазован терен 

Када је о прве две линије реч, познате су трасе, места где ће се линије укрштати, распоред станица.

Урађено је много и на испитивању терена, који је у градитељском смислу изазован јер ће се, осим на краћој деоници над земљом кроз Макишко поље, за копање користити кртице које ће пролазити кроз различиту структуру земљишта.

За прве две линије Република треба да обезбеди 4,4 милијарде евра.

"Прва фаза прве линије је милијарду и 860 милиона евра, по генералном пројекту. То су неке цифре које се уклапају у неке стандарде. У зависности од врсте терена, око 100 милиона евра је километар", истакао је Кантар.

Већ су потписани споразуми о сарадњи у изградњи метроа и највероватније ће Кинези обавити грађевински део посла, а Французи ће обезбедили опрему и возове.

С обзиром на то да је реч о огромној инвестицији, ово треба схватити само као могућност, јер ће се о томе тек одлучивати.

број коментара 9 Пошаљи коментар
(уторак, 10. дец 2019, 22:06) - Sreten [нерегистровани]

Jug

Juzni deo grada Cerak, Skojevsko naselje, Vidikovac, Labudovo i Petlovo brdo znaci grad velicine Cacka je ostao bez metro stanice bravo!!!

(уторак, 10. дец 2019, 13:56) - anonymous [нерегистровани]

Metro

Moze li neko ko se razume(pod tim ne mislim na laike koji znaju isto koliko i ja) da mi objasni da li je normalno da ovako metro krivuda, i koji je opseg brzina vozova u metrou?

(уторак, 10. дец 2019, 09:51) - anonymous [нерегистровани]

Bezanijska kosa

hahahaha cuj lika sto trazi metro do Bezanijske kose, bas me fino nasmeja.... ne ide metro do bloka 45 i blokova 61,62,63, koji imaju 10 puta vise ljudi od Bezanijske kose...

Nek naprave bilo sta samo malo da rasterete saobracaj. Mada to sto sve linije idu do Beograda na vodi.... to je debilizam, ali glasali ste gledajte, gurajte se i budite u saobracaju po sat i po....

(уторак, 10. дец 2019, 00:51) - anonymous [нерегистровани]

Napredak

Jedini napredak na temu beogradskog metroa bio bi objava da se odustalo. Ove trase su čisto ruganje narodu. Neko je smislio da gradi metro koji će da zaobilazi (i to u širokom luku) sve naseljene delove grada, pogotovo one najgušće naseljene i sa uskim ulicama i brojnim raskrnicama, što onemogućava rešavanje saobraćajnih gužvi prostim povećavanjem broja autobusa. I sasvim je jasno da se metro gradi samo za stanovnike "Beograda na vodi" koji jedini neće ni pomisliti da ga koriste, jer oni svi imaju po nekoliko veoma skupih automobila. Zar stvarno mislite da će neko od njih da ide pod zemlju, da se gura sa običnom rajom i da ga ne vide u kolima od 100 i više hiljada evra? Ovaj projekat je najveća tragedija u istoriji Beograda, veća i od čuvenog Prokopa. I ne čudi što ga je zamislila ista vlast. Tragedija

(понедељак, 09. дец 2019, 23:03) - anonymous [нерегистровани]

Amaterski

Ko je crtao plan? Bezanijska Kosa bez metroa???

(понедељак, 09. дец 2019, 21:36) - anonymous [нерегистровани]

Jao

Budimpešta je dobila metro 1896. Šta dalje reći...

(понедељак, 09. дец 2019, 20:45) - anonymous [нерегистровани]

Dok ne vidim

O beogradskom metrou se vec govori nekih 90 godina (da da !). Tako da dok ne vidim sine nista ne verujem.

(понедељак, 09. дец 2019, 19:54) - Mika alas [нерегистровани]

A pancevo???

Evo za početak vi spojite Pančevo sa bg vozom, pošto to niste u stanju da uradite vec 4 godine i više...

(понедељак, 09. дец 2019, 19:24) - anonymous [нерегистровани]

Trasa metroa

Nemoguce je pricati o prvoj liniji metroa (ili prve dve linije) koja ne vozi na aerodrom.