Да ли ће дизелаши бити избачени из градова

И поред напора да се смањи емисија штетних гасова насталих коришћењем фосилних горива и ублаже климатске промене, прогнозе указују – свет ће се на нафту ослањати до 2040. године. Рачуна се да ће се потрошња у транспорту, који је и највећи потрошач нафтних деривата, видљиво смањивати тек после 2025. године.

Поједине западноевропске државе већ су из градских средина протерале дизелаше. У источној Европи све их је више, а то потврђује и потражња дизел-горива. Удео тог горива у структури потрошње у транспорту, рецимо, суседне Румуније је 74 одсто. И у транспорту наше земље заступљен је две трећине, а због других потреба раст је све већи.

"У Србији је потрошња дизела три пута већа него и бензина и нафтног течног гаса заједно. Дизел у структури доминира због возила, али и због грађевинарства, пољопривреде, тешке машине су ослоњене на потрошњу дизела. Треба узети у обзир да 96 процената енергије која се односи на траспорт у свету је нафта", каже Томислав Мићовић из Удружења нафтних компанија Србије. 

Електрична и хибридна возила још не утичу знатније на потрошњу нафте јер истовремено у свету расте превоз и људи и робе.

"Не постоје ваљана техничка решења како заменити нафту, рецимо у авио-саобраћају, у бродском саобраћају. То су јако велики транспортери, а ту су и друмски и теретни саобраћај", истиче Мићовић. 

"Кључна ставка у тим настојањима је како повећати капацитет батерија електронских акумулатора који би покретали таква возила. Временом ће све више и више долазити потражња за сировом нафтом. Ту се у ствари неће променити ништа преко ноћи и неке прогнозе Међународне агенције за енергетику су да ће фосилна горива још двадесетак година остати доминантно погонско гориво", каже Александар Завишић, инвестициони саветник фирме "Капитал РС".

Нафтне компаније се припремају за надолазеће промене, што потврђују све мања улагања у нове бушотине. А земље извознице нафте, чланице ОПЕК-а са Русијом, већ управљају светском производњом – договор о смањењу је на снази годину дана.

"Картел је постигао циљ јер су се његове чланице генерално придржавале ограничења производње нафте. Успели смо оно за шта су песимисти мислили да је немогуће. Наша одлука је била историјска", навео је Мухамед Баркиндо, генерални секретар ОПЕК-а. 

Производња нафте у свету је уравнотежена са потражњом. А последњих месец дана цене сирове су стабилне, без већих осцилација.

број коментара 10 Пошаљи коментар
(субота, 09. нов 2019, 08:46) - anonymous [нерегистровани]

Bio

sam u Nemackoj kada su uveli "filtere za preciscavanje" otpada izduvnih gasova iz dizel motora.Tada sam svima rekao da je to glupost i da isto "smrde" izduvni gasovi,gde su me svi napali kako nemam pojma i da je to super izmisljotina,i danas mnogo godina posle,ustanovljena je velika prevara Nemacke auto industije,jer taj filter prosto receno nikada nije "radio." Narodski receno,"Velika Sarena Laza."

(субота, 09. нов 2019, 07:35) - anonymous [нерегистровани]

Datum

Dajte nam neki datum, da se ne desi ovo preko noci

(субота, 09. нов 2019, 06:45) - Beograd [нерегистровани]

Gluposti !

Najbolje,,rešenje,,je da nam zabranite i da živimo.
Kako ste krenuli sa zabranama,ograničenjima i poskupljenjima ne bi me i to začudilo.
PS.Pa ljudi moji koji razmišljate o ovakvim glupostima, treba da znate da živimo u siromašnoj a ne nekoj zap.evropskoj razvijenoj drzavi.
.

(петак, 08. нов 2019, 23:33) - DrMr [нерегистровани]

Bez auta

Moze i bez autombila,verujte na rec,divota jedna.Kao prvo,ustedeo sam novac ako ne kupim auto,a kolika je tek lista drugih dazbina,sve su utemeljene na novcanim izdatcima,nista na toj listi nije a da ne kosta.Divota bez auta,verujte mi,nisam zagadjivac okoline,svuda mogu da se parkiram,odmorim,nigde mi nije zabranjeno.



(петак, 08. нов 2019, 23:00) - anonymous [нерегистровани]

Najveći krivci .

Izbaciti vozila , ugasiti termoelektrane, i zabraniti mazut i bice mnogo bolje !

(петак, 08. нов 2019, 21:18) - anonymous [нерегистровани]

El.vozila -parking

Dok kod nas razmišljaju o besplatnom parkingu u EU ,tačnije u belgiji, el. vozila ne plaćaju godišnji državni porez prilikom produženja registracije.
Pitam se o kakvom parkingu država razmišlja?
A dizel vozila nisu izbačena iz gradova, dozvoljeno je od euro 5 pa na više,u belgiji samo 2 grada . Od 2021 će biti euro 5 zabranjen.
Što se tiče Srbije to neće biti dok minimalna plata ne bude 600eura, a ne prosečna.

(петак, 08. нов 2019, 21:09) - anonymous [нерегистровани]

vozac

Iskljucite dizel povecajte plate na 2000 hiljade eur pa da kupim nov
da vam ne bi skodili naftni derivati .

(петак, 08. нов 2019, 21:04) - Воронцов [нерегистровани]

Зато су вероватно и причали како је ваздух у Београду загађен

А што се тиче фосилних горива добро је за човечанство док их има само што се то неразумно много троши. Чиме би покретали толике бродове , авионе камионе, тешке машине итд. А светску економију праве тако да бродови вуку исте робе, то јест исту врсту робе само различитих произвођача, са краја на крај света.Радна снага се размилила по свету па се путује авионима, аутомобилима по свету да би се обилазила места порекла или ишло у туризам итд. Дакле све се ради на томе да се што више троши, а не да се штеди.

(петак, 08. нов 2019, 20:47) - Stanar [нерегистровани]

Diskriminacija sipomasnih

Zabrana ulaza u centar starijim vozilima je isto sto i zabrana ulaska u grad onima sa plicim novcanikom. A sta ce sa stanarima koji voze stare automobile? Jedino sto smeju je da zabrane uvoz starijih automobila pa ce vremenom da se isčiste sa ulica, sve ostalo je diskriminacija, ogranicavanje kretanja osobama koje tu stanuju...

(петак, 08. нов 2019, 20:13) - Забрана дизела [нерегистровани]

Дизел

Направите метро, саобраћајне мреже па тек онда забрањујте уласке. У којој земљи живите? Па не купујем стари ауто зато што волим стара возила. Просечна плата је 400 евра. Како са њом живети и купити бољи ауто? Нереално је