Без читања кликћете "ПРИХВАТАМ" кад инсталирате апликацију – коме одајете вашу интиму

За нас мало забаве на телефону, за маркетнишке компаније много зараде! Чиме плаћамо такозване бесплатне апликације и на који начин зарађују они који добију информацију о нечијим плодним данима?

Када сте последњи пут имали интимне односе? Да ли осећате љубомору? Имате ли бубуљице? Или проблем са пробавом? Ове личне податке већина жена можда открије само најбољој пријатељици, али ако користи неку од апликација које прате менструални циклус , информације стижу до бројних маркетиншких компанија. Тако постају потенцијално озбиљан извор новца.

"Жена која користи апликацију уписује све те податке у апликацију на свом уређају не размишљајући о томе да ти подаци негде даље иду, на неки сервер, односно да се складише и даље продају", упозорава Андреј Петровски, технички директор "Шер фондације".

Зависно од тога да ли је нервозна или љута, осећа ли се лепо или уморно, и да ли су јој плодни дани, корисница преко омиљених друштвених мрежа добије рекламу управо за онај производ који може да јој поправи расположење или да помогне.

"Фејсбук се поставио као централна тачка у том систему прикупљања и препродаје података зато што је Фејсбук један од највећих оглашивачких простора, поред Гулга. Значи Гугл и Фејсбук ту имају примат када је у питању дистрибуција реклама и огласа. Таргетирана дистрибуција, што значи да ви добијате рекламе које су намењене искључиво вама", наводи Петровски. 

Према истраживању Универзитета Колумбија, апликације које прате менструлани циклус су друге по популарности међу адолсецентима, када је реч о здрављу.

Омиљене су и одраслим женама које су посебно интересантне онима који желе да зараде на њиховом хормонском статусу. Наиме, пре неколико година научници су спорвели опширно испитивање које је показало да жене импулсивно купују за време овулације а да највише новца потроше 10 дана пре почетка циклуса. Постају и посебна категорија купаца када им циклус престане.

"Труднице су јако занимљива циљна група зато што током трудноће и после трудноће, постоје различите потребе, односно нови производи који треба да се купују. То су витамини, препарати, додаци исхрани, онда колица, кеветац и сва опрема која иде уз бебу", каже Петровски.

Ове апликације су обично бесплатне али већина корисница приликом инсталирања не чита пратећи текст који говори о употреби података, већ настрпљиво притиска поље "ПРИХВАТАМ".

"Постоји начин дасе ограничи чему апликацију може да приступи у оквиру телефона. Међутим, у већни случајева то такђе ограничава фнкционалност апликације. Уколико имате апликацију коју користите као дневни планер, она не мора да приступа вађој камери. Не мора да снима звук", истиче Петровски.

Колико услуге, толико ваших интимних података!

број коментара 3 Пошаљи коментар
(понедељак, 23. сеп 2019, 13:54) - anonymous [нерегистровани]

Гоогле, Аппле, Мицрософт

Сви су преузели исти бизнис модел, а то је максимално улажење у пркватни живот и по ашање оотенцијалних купаца.Више не мпжеш ни да користиш ГПС на телефону а да пре тога не одобриш целокупно праћење својих покрета.А да би кскључио и делимично неке опције треба да копаш кроз скривене поставке за коме просечан корисник ни незна где се налазе.Није крив корисник већ немарни надзорни органи који дозвољавају чак и охрабрују овакав начин пословања.

(понедељак, 23. сеп 2019, 10:38) - Markovljev [нерегистровани]

stasi

Kolega je potpuno u pravu samo sto bez kliknutog slazem se, ne mozete dalje a to sto svi hoce vase podatke ne interesuju nekog zastitnika ljudskih prava i zastite licnosti.Zato i jeste smesno kada amerikanci okrivljuju Huawej da zeli da skuplja podatke za Kinu a arhivi CIA su puni toga pa i kada ste kihnuli i gde a na koju stranu ste bili okrenuti.Zasto su javne ustanove na socijanim mrezama?zasto sa nijma ne mozemo komunicirati mejlom.Drzave ne brane svoje gradjane od 100 procentnog spijuniranja, pa su Stazi ili nasa Ozna sve dozna amateri za danasnje "demokrate".

(понедељак, 23. сеп 2019, 10:05) - anonymous [нерегистровани]

Кад силикон(ке) тресе(у) свет

Одговор је једноставан: свима одајете вашу интиму. Недавно, пре тачно 30 година, Источна Немачка и њена служба безбедности (СТАСИ) су третирани као примус тоталитарне диктатуре са савршеним надзором и милионима досијеа (на папиру). Данас, у дигиталном времену, имате скоро неограничене могућности скупљања и сачувања података, што се, како је Сновден обелоданио, и ради у једној до сада непознатој мери. ГПС, Апел, Фејскук, Гугел и клауд апликације омогућавају вашу локацију на 3 метра, а ваш лични профил сваки дан се пуни у архиви Гугла. Док вас Гугл, Сири, Биксби и Кортана прислушкивају, ви качите гузе и силиконке на Фејсбук и Инстаграм - иронија: сили на енглески значи "глуп".