Изградња ауто-пута, много више посла него што се види голим оком

Државни секретар у Министарству саобраћаја Миодраг Поледица рекао је за РТС да је током изградње ауто-пута најтежа била изградња тунела и регулација великих речних токова - на 40 места је рађена регулација река, укупне дужине од преко 20 километара.

Последњих месеци радило се и дању и ноћу на ауто-путу "Милош Велики".

Државни секретар у Министарству саобраћаја Миодраг Поледица рекао је у емисији РТС-а "Милош Велики", пут који спаја Србију, да су последњих неколико година били стално пристуни на терену са извођачима, пројектантима и инвеститорима и обилазили радове.

"Још нисам обишао трасу као возач релаксирано. Навикли да идемо старом Ибарском магистралом, увек смо били опрезни. Једва чекам да прођем том трасом, која ће од Обреновца до Љига бити у пуном профилу и од Љига до Прељине, ауто-пут који је направљен пре 2,5 године", каже Поледица.

Сматра да ће већина возача који буду хтели да се возе, бити у могућности да прођу касније вечерас или ујутру, када се све буде расклонило и када се заштитне ограде уклоне.

Возачи који крену ауто-путем уживаће у вожњи.

Према његовим речима, код ауто-пута, возач види само асфалтну подлогу, међутим, испод трупа ауто-пута налази се много грађевинских решења која нису била видљива голим оком.

Набраја да се на овој траси ауто-пута налази 40 мостова, да је најдужи мост око 580 метара,  11 девијација локалних путева, три велике петље и четири наплатне станице.

Оно што је било најтеже на деоници је изградња тунела и регулација великих речних токова, од Колубаре, Тамнаве, Уба - на 40 места је рађена регулација река, укупне дужине од преко 20 километара, истакао је државни секретар.

Говорећи о Грделици, Поледица каже да изгледа моћно јер пролазимо кроз клисуру која је видљива голим оком. "Овде имате друго изненађење, земљиште која лако пропушта воду и које је растресито. Морала је да се уклони подлога и да се допреми нова количина материјала од осам милиона кубика", каже Поледица.

Захтевна фаза извођења  

Поледица каже да су често обилазили деоницу, као и све пројекте и та координација је битна. 

Било је проблема у свим фазама изградње, каже Поледица и истиче да је фаза извођења такође захтевна.

"Имамо најфреквернтнији деонице ауто-пута од Београда до Ниша, на потезу од Бубањ Потока до Врчина дневно преко 40.000 возила", подсећа државни секретар.

Од Орловаче до Степојевца на Ибарској магистрали имамо просечни годишњи дневни саобраћај од 30.000 возила, каже Поледица.

На старој Ибарској магистрали од Београда до Чачка просечан дневни саобраћај је од 10.000 до 30.000 возила.

Поледица каже да ће се растеретити Ибарска магистрала и да ће ауто-пут допринети већој безбедности саобраћаја.

"Годишње је на делу Ибарске магистрале, од Београда до Чачка, гинуло од 15 до 20 људи, изградњом ауто-пута умањићемо број саобраћајних несрећа", закључио је Поледица. 

број коментара 1 Пошаљи коментар
(недеља, 18. авг 2019, 17:30) - Diona [нерегистровани]

Izgradnja

Samo velikim radom možete nešto da postignete ali i ljubavi da bi pokrenuli taj rad u sebi. Sve što se pokreće prvo se pokrene iz ljubavi, pa onda radom.