Аутомобили кроз Карађорђеву неће ићи до краја године

Реконструкција Карађорђеве улице, на потезу од Бранковог моста до Париске, почела је 21. новембра а рок за завршетак посла је 425 дана. Радови на реконструкцији ове саобраћајнице вредни готово 712 милиона динара подразумевају и обнову трамвајског колосека од Бранковог моста до трамвајске окретнице код Калемегдана.

На овом потезу, дужине 682 метра, биће постављене нове трамвајске шине и контактна мрежа, а тротоари и бициклистичке стазе биће проширени и поплочани новим застором.

У оквиру реконструкције планира се уређење зелене парковске површине и пешачке стазе, постављање дечјег игралишта, док ће бициклистичка стаза дуж целог потеза бити ширине од два и по до три и по метра и представљаће део бициклистичког коридора Дорћол – Ада циганлија.

Реконструкција Карађорђеве улице од Бранковог моста до Париске почела је 21. новембра. Можда пролазницима тако не изгелда, али надлежни кажу да радови теку предвиђеном динамиком. Тврде да лоше уцртани подземни водови нису искломпликовали посао. Рок за завршетак је јануар следеће године.

Пешаци се тискају тротоаром, уским, као и пре радова. Возила иду само једном траком и само према тврђави. Трамваји не клапарају. Ништа није остало од Карађорђеве улице поред реке, осим царинарнице и Бетон хале.

Неимари кажу да су још у првој фази, али и да се уклапају у крајњи рок. Овде их ометају лоше уцртани подземни каблови и водови.

"Катастар подземних инсталација није био ажуран и онда када смо откопали и схватили шта се све ту налази под земљом, морале су неке мање измене у пројекту да се раде и радови се настављају", каже нови градски урбаниста Марко Стојчић.

А на терену иза радника су хладни и блатњави дани. Укопали су нове водоводне и канализационе цеви, ускоро ће их прикључити на мрежу. Дошли су до коте одакле ће се правити нова подлога за трамваје и возила. Померају се шахте око главног колектора, а могу се дати и прва обећања.

"Оно што је суштина је да ће трамвајски саобраћај бити успостављен раније, већ у септембру када почиње школа", рекао је Стојчић.

Обећан нови сјај Карађорђеве

Једна од најстаријих београдских улица, настала кад и насеља на тврђави, пуна је историје и традиције. Градила се као елитна. У време власти кнеза Милоша, када је постајала трговачки центар, лука, када су станови и локали били пет пута скупља него у тадашњој Кнез Михаиловој.

Урбанисти обећавају да ће тек сада засијати пуним сјајем. Биће то лепа, рекреативна и пешачка зона коју ће пресецати трамвајска башта и са обе стране по једна саобраћајна трака. Савски кеј или део уз реку поплочан, пун зеленила и стаза за пешаке и бициклисте.

"Сви објекти који су евидентирани да заслужују степен заштите биће реконструисани и враћени у првобитно стање", нагласио је градски урбаниста.

И у првом процвату Карађорђева улица није имала праву везу са центром града, сем уских земљаних стаза, па су због тога никле и велике степенице. Нова решења поново ће јој враћати примат.

"Имамо ову пасарелу која се од Кнез Михајлове спушта према Бетон хали. То и даље остаје главна пешачка и бициклистичка веза. Имамо и даље Мале и Велике степенице од Косанчићевог венца до Карађорђеве улице. Још увек размишљамо на којој тачно позицији ће се наћи успињача која ће ићи од Карађорђеве ко Косанчићевог венца", рекао је за РТС Марко Стојчић.

Давнашњи булевар који је после Другог светског рата претоворен у транзинтни саобраћај, који је загорчавао живот житељима Савамале, добиће потпуно нови изглед. Предвиђен је и паркинг за аутобусе, за туристе који долазе реком.

Реконструкција овог дела пристаништа и трамвајске трасе до окретнице код Калемегдана биће завршена до јануара идуће године. До тада је планираних 425 дана посла. Мада градски челници очекују и који дан пре.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(четвртак, 14. мар 2019, 19:54) - anonymous [нерегистровани]

BG

centar grada treba biti jedna velika pesacka zona sa javnim prevozom.