Ко одговара за изгубљену пошиљку

Ко је крив, а коме је криво када се изгуби пошиљка? И што је најважније: ко ће и коме исплатити одштету?

Дејану Милановићу се, каже, више пута догодило да не добије препоручено писмо, али у овом су били електронски делови који се више не производе. Робу је купио, платио преко рачуна, пратио њен пут преко сајта поште до Борче, где су му рекли да је писмо изгубљено и да право на надокнаду штете има само пошиљалац.

"Пошиљка је више моја него његова, јер сам ја ту пошиљку платио, преписку сам вршио са продавцем и сматрам да сам више оштећен него пошиљалац", каже Дејан Милановић.

Према Закону о заштити потрошача одштета се плаћа купцу међутим за Пошту не постоје купац и продавац већ само пошиљалац и прималац.

Петар Богосављевић из Покрета потрошача наводи да је поступак за обештећење мало сложенији. "Њега треба да обештети пошиљалац, а пошиљалац да наплати штету од Поште, која је преузела обавезу да преда пошиљку примаоцу", објашњава Богосављевић.

Пошиљалац је платио поштарину и зато има право на одштету.

"Пошиљалац има право да у свакој пошти поднесе захтев за надокнаду штете у року од шест месеци уз достављање потврде о предаји пошиљке за регистровану пошиљку", наводи Бојана Николић из Поште Србије.

За губитак поште пошиљаоцу се исплаћује десетоструки износ наплаћене поштарине. За пошту трошак изгубљног писма у овом случају је 690 динара. Да је пошиљка послата у пакету, поштарина би била већа, али би вероватно била већа и брига да се не изгуби. Купци су сигурнији да ће робу добити и кад је плате поузећем.

Бојана Николић објашњава да постоји могућност и да се обештети прималац.

"Када се пошиљалац одриче тог права у својству примаоца и прималац може да прими надокнаду да изгубљену пошиљку", наводи Николићева.

На 100.000 пошиљки десет се изгуби. Међутим, у овом случају Дејан сумња да је неко отварао пошту и да му је најједноставније било да каже да је писмо изгубљено.

Николићева тврди да то није могуће. "Поступак који се води, то је потражни поступак за сваку пошиљку, одговориће за све фазе и утврдити одговорност у свакој појединачној фази", каже Николићева.

Пошта је одговорна за сваку изгубљену пошиљку, али у данашње време када се много тога купује преко сајтова и огласа купац мора да пази на то како ће му роба бити достављена а и поштен продавац би у то морао да буде упућен.

Остали аутори: Мирела Белошевић
број коментара 4 Пошаљи коментар
(уторак, 19. мар 2019, 22:05) - anonymous [нерегистровани]

yes

Kupuj pouzecem,platis kad stigne.

(уторак, 19. мар 2019, 21:09) - Lana [нерегистровани]

Posta Srbije

Mojoj sestri u Loznici nije stigla ni jedna cestitka iz Slovenije i SAD-ea u zadnje dve godine. To su obicne rodjendanske i novogodisnje cestitke. To vise nije slucajnost!

(уторак, 19. мар 2019, 20:08) - N.M. [нерегистровани]

Postarina

Vrednu postu i pakete ne saljite postom, Drzavnom postom, oni nikome ne odgovaraju. Tako je i ovde u USA.Vredne stvari saljite samo privatnom postom UPS, FEDX, i to uz obavezno osiguranje. Tek onda ste sigurni. Sa "drzavnom p[ostom" na sudu nemate nikakvih sansi.

(уторак, 19. мар 2019, 20:04) - Dura [нерегистровани]

Ali

Zašto ali, posaljilac je poslao pismo,on ga nije dobio. Nema tu ali, ako nisu sposobni da vrše isporuke neka to ne rade, a ne prebacivati odgovornost na pošaljioca i primaoca.