Ружић: Повећати број инспектора за 25 одсто

Инспектори санитарне, тржишне, управне и инпекције рада почели су са обуком за коришћење платформе е-инспектор, која ће, у складу са циљем дигитализације целокупне јавне управе, допринети бржем и ефикаснијем раду и смањити могућност корупције.

Премијерка Србије Ана Брнабић и министар државне управе и локалне самуоправе Бранко Ружић обишли су инспекторе који пролазе обуку у Српско-корејском информатичко-приступном центру и поручили да ће следеће године грађани у много већој мери осетити корист од дигитализације јавне управе.

Брнабићева је навела да је е-инспектор стратешки искорак, и додала да ће од 1. јануара стартовати јединствена база пореских дуговања, где ће онлајн моћи да се измирују пореске обавезе, од 8. јануара крећу ваучери за сезонце, онлајн пријава сезонских радника у сектору пољопривреде, уверење о држављанству ће бити доступно у електронском облику, а завршава се и адресни регистар.

Објаснила је да је Републички геодетски завод завршио израду елабората уличних система у свим градовима и општинама у Србији, те да је у адресном регистру Србије на почетку ове године евидентирано 54.859 улица, а након спроведеног пројекта ажурирања адресног регистра утврђено је да Србији недостаје још 66.480 улица.

"Толико је то све било запуштено, сада то сређујемо и сваки грађанин ће имати назив улице и број тамо где станује", рекла је премијерка и подвукла да ће током следеће године грађани у пуном капацитету осетити корист од дигитализације јавне управе.

Додала је да ће од 1. јануара Србија по први пут имати Фонд за науку који ће бити финансиран и од стране привреде и који је део напора Владе да задржи младе људе и да им поручи да верују у себе и своју земљу.

Ружић је рекао да је садашњи број од 6.500 инспектора недовољан и да би по европским стандардима њих требало да буде за 25 одсто више, као и да је ове године обезбеђена корекција корективног коефицијента за инспекторе на локалу који ће омогућити повећање плата за до 20 одсто.

Како каже, за неколико недеља биће представљена Анализа сваке појединачне инспекције на основу које ће бити припремљен Акциони план за запошљавање младих инспектора у наредне три године.

"Недовољан број инспектора, просечна старост 54 године" 

Навео је да се тренутно у скупштини расправља о изменама и допунама закона о инспекцијама, а да је још пре неколико година измењен концепт инспекцијског надзора који је данас првенствено саветодаван.

"Инспектора је недовољно, јер су инспекцијске службе биле и највише погођене ранијим рационализацијама броја запослених у јавној управи, а такође је и забрињавајуће што је просечна старост инспектора 54 године", рекао је министар и додао да су инспекције у погледу опремљености девастиране и да су возила која користе у просеку стара 25 година.

Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Михаило Јовановић навео је да ће инспектори у будућности имати лаке лаптоп, рачуне, бежични интернет и квалификовани електронски сертификат који омогућава да раде без папира, штампача, скенера...

Покренут је, додаје, и Контакт центар за јавну управу где ће сви запослени у јавној управи моћи да се распитају о свему што им је нејасно.

Јовановић је рекао да ће до маја следеће године још 33 инспекције ући у систем обуке, док ће до краја 2019. све инспекције бити обухваћене савременим системом рада.

Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Михаило Јовановић доделио је симоблично министру Ружићу један комплет опреме за рад инспектора и поручио да ће ова канцеларија донирати инспекторима 400 таквих пакета у будућности.

број коментара 0 пошаљи коментар