Жежељев мост од данас отворен за пешаке

После 18 година спојени су лукови на новом Жежељевом мосту преко Дунава у Новом Саду. Тиме је реализован договор који је Министарство грађевинарства направило са компанијом "Азви" средином августа, када су и постављени прецизни рокови за извођење радова. Од данас Жежељев мост могу да прелазе пешаци.

Железнички саобраћај преко новог моста биће пуштен крајем фебруара нередне године, а касније и друмски саобраћај.

Радове на мосту обишли су потпредседница Владе и ресорна министарка Зорана Михајловић, председник Покрајинске владе Игор Мировић и шеф Делегације Европске уније у Србији Сем Фабрици.

Михајловићева је поручила да изградња Жежељевог моста представља пут Србије ка бољој будућности и истакла да за њу тај мост представља спој између нечега што је иза нас и отвара простор за светлу будућност.

"Не можете да се не сетите када дођете на овај мост и 1999. године и 23. априла када је он срушен и свих 78 дана бомбардовања које је наша земља претрпела у том периоду. Чини ми се да је спајањем лукова новог Жежељевог моста престало бомбардовање Новосађана и Новосађанки", истакла је Михајловићева.

Додала је да спајање лукова плод тимског рада Европске комисије, Владе Србије, Владе АП Војводине и Града Новог Сада са свим подизвођачима и главним извођачем радова компанијом "Азви".

Напоменула је и да ће тај мост у фебруару имати железничке пруге којима ће возови ићи брзином већом и од 150 километара на час, а да ће потом мост добити и приступне путеве, што ће бити веома важно за развој коридора Србије.

"Мост се налази на најважнијем светском пројекту 'Један мост - један пут' и он је део тог пројекта који је веома важан за будућност Србије. Што више таквих пројеката, што више инфраструктуре и мостова јесу база и услов да имамо нове инвестиције и нова радна места", навела је потпредседница Владе.

Истакла је да се тренутно ради и на модернизацији пруге Београд–Будимпешта којом ће се ићи просечном брзином од 200 километара на час.

Председник Покрајинске владе Игор Мировић се захвалио свим запосленима, компанији "Азви" и свим другим подизвођачима који су, према његовој оцени, напорно радили на реализацији пројекта изградње новог Жежељевог моста.

"Један и други лук су се додирнули и тиме смо сви заједно, и фанинасијери и сви који су радили на пројекту, учинили велику ствар. Спојиле су се новосадска и петроварадинска, односно бачка и сремска страна, и ово је велики дан за Нови Сад, Војводину и Србију", рекао је Мировић.

Оценио је да ће се плодови рада на Жежељевом мосту, као и на другим инфраструктуралним радовима на железницама осетити тек када грађани буду путовали возом од Београда до Новог Сада за мање од 40 минута.

"Сад се заборавља све оно што је био проблем претходних година, као и када се постигне гол у фудбалу, заборави се све лоше, тако се ни ми нећемо сећати тога, гледаћемо у будућност, да завршимо приступне саобраћајнице, да склонимо стари мост и да се до пролећа још једном окупимо и да све прославимо", истакао је Мировић.

Захвалио је министарки Михајловић, која је, како каже први човек Покрајинске владе, гурала "мушки" тај пројекат са својим сарадницима.

Шеф Делегације Европске уније у Србији Сам Фебрици оценио је као иделно недељно пре подне у коме се обележава једна тако битна прекретницу у реализацији пројекта изградње моста као што је спајање два лука.

ЕУ помаже изградњу овог моста још од прве пројектантске фазе, за овај пројекат је до сада дала донацију у укупном износу од 34 милиона евра.

"Овај мост премошћава Дунав, то је важно за Нови Сад, Војводину, али и за целокупну Србију јер је он део Коридора 10 који је главни коридор за овај део Европе, а преставља и део нове транспортне политике Србије која је сегмент процеса приступања Србије Европској унији", оценио је Фабрици.

Жежељев мост, према обећањима, требало је да буде завршен 2013. 

Пројекат изградње новог Жежељевог моста се састоји из два дела, финансира га Делегација ЕУ у Србији, те Влада Србије. Вредност досадашње целокупне инвестиције износи око 51 милион евра. 

број коментара 6 пошаљи коментар
(недеља, 22. окт 2017, 22:04)
Srba [нерегистровани]

Ds

A jel znas mozda koja je vlast napravila most na Beski.koji je dugacak 4km.i napravljen za vrlo kratko vreme.

(недеља, 22. окт 2017, 20:25)
anonymous [нерегистровани]

Stari most

Po kvalitetu izrade sumnjam da je bolji od onog starog.

(недеља, 22. окт 2017, 17:01)
Mile [нерегистровани]

Re EU

Vidim da si veoma kriticki raspolozen i sada kada je most napravljen ! Dobili smo ga posle 18 godina i to zahvaljujuci ovoj vlasti jer radovi intenzivno traju zadnjih dve godine a sto nije bio gotov ranije pitaj one sto su predhodno bili na vlasti.

(недеља, 22. окт 2017, 16:30)
ToM [нерегистровани]

Zasto Zzeljev ...

... ovaj most nije Zezeljev, on ga nije potpisao. Ono je bio most sa jednim armirano-betonskim lukom.

(недеља, 22. окт 2017, 14:59)
anonymous [нерегистровани]

@EU.

Delegacija iz EU ,koja je finansirala projekt i izgradnju. Eto zasto je tamo sef delegacije Evropske Unije. Da li vi ljudi procitate tekst do kraja ?

(недеља, 22. окт 2017, 14:38)
Еурека [нерегистровани]

ЕУ

18 година је феноменалан просек. Оно што ми није јасно откуд на отварању овог моста и представник оних што су га срушили?