Hagibis – ovogodišnji šef na Suzuki

Neobičnost Formule 1 se, između ostalog, sastoji i u tome što ponekad konačni ishod bude proizvod određenih stvari, događaja ili elemenata koji baš nemaju mnogo veze sa time ko je najbrži. Ako izuzmemo brojne tehničke novotarije, pogotovo lukavo traženje rupe u propisima, glavni krivac su obično bili vremenski uslovi. Ta priča je mnogo šira od toga ko je (bio) dobar vozač na mokroj stazi – i još pre ko od asova nije – pa je neretko i samo određena temperatura asfalta stvarala i rušila šampione. Međutim, ono što se dešava u Japanu u momentu dok pišem ove redove predstavlja nepoznanicu sa kojom se Formula 1 do sada nije srela.

Ako ste kojim slučajem propustili tu informaciju, super tajfun Hagibis upravo tutnji preko Japana, usled čega su sve aktivnosti planirane za subotu na Suzuki - treći slobodni trening i kvalifikacije - otkazane. Ukoliko bude prilike, kvalifikacije će se voziti u nedelju ujutru po japanskom, odnosno tri sata posle ponoći po našem vremenu, a ako ni do tada situacija ne bude povoljna vozači će na trku izaći u poretku u kojem su završili drugi slobodni trening u petak (prvi red za Botasa i Hamiltona, u drugom Maks i Lekler, iza njih Fetel i Albon).

I sve to ne bi bilo toliko neobično - nedeljne kvalifikacije smo imali i 2004 i 2010. u Japanu, odnosno 2013. u Melburnu i 2015. u Ostinu - da se ovoga puta ne suočavamo sa olujom tolikih razmera gde pravo pitanje nije da li će vremenski uslovi da se poprave do nedelje već da li će staza i svi prateći objekti kroz Hagibis proći dovoljno neoštećeni da se trka može održati. Jer, u pitanju je oluja kakvu moderni Japan odavno nije video, prečnika celih 1400 kilometara, koja će doneti vetrove brzine 240 kilometara na čas i talase veće od 13 metara. Najgore od svega, ni jedan kompjuterski model ne može sa potpunom sigurnošću da predvidi gde će tačno Hagibis udariti obalu, pa u skladu sa tim ni kakav će biti uticaj na Suzuku koja se nalazi na moru, nekih tridesetak kilometara jugozapadno od Nagoje.

U takvoj situaciji je poprilično bespredmetno pisati o trci koja se možda neće ni održati, a i ako je bude, ishod iz perspektive današnjeg dana deluje potpuno nepredvidljivo. Mercedes? Jesu u petak delovali nedodirljivo ali to je pomalo neobično ako imamo na umu da Srebrne strele već pet trka ne znaju za „pol poziciju". Ferari? Da u Rusiji nije bilo još jednog spektakularnog raspada sistema na liniji trkački inženjeri - vozači Skuderija bi verovatno i dalje bila neporažena od kako smo se vratili sa letnje pauze. Napokon bez kazne na startu, nemojmo otpisati ni Verstapena koji ima poseban motiv na stazi čiji je vlasnik Honda.

Sve gore napisano može lagano da padne u vodu koju će sa sobom doneti Hagibis - bespotrebna informacija glasi da to na Tagalog jeziku znači brzina, a u isto vreme je i naziv jednog od najstarijih filipinskih strip junaka (?!) - jer bi kišne kvalifikacije mogle ozbiljno da promešaju startni poredak dok bi kišna trka za nekog od favorita mogla i prerano da se završi. A opet, mogli bi da dobijemo i reprizu 2004. i 2010. gde je pobednik jutarnjih kvalifikacija bio i pobednik popodnevne trke.

Uz realnu nadu da će najgori ishod biti izbegnut - ipak je to Japan - i da ćemo dobiti i kvalifikacije i trku, neizvesnosti nema samo oko jedne stvari: biće to vraški dobra epizoda u drugoj sezoni Netfliksovog dokumentarca o Formuli 1.

broj komentara 0 pošalji komentar