Šampionova nelagoda

Pre svega ostalog: ne, moja ničim neizazvana, činjenično pogrešna i potpuno bespotrebna prognoza od pre dve nedelje nije razlog nacionalnog kineskog debakla - niti stvar kao što je baksuziranje u realnom svetu postoji, niti je moja neznatnost toliko moćna - ali da, bilo je to glupo i nepotrebno sramoćenje koje će me konačno naučiti da ne uzimam stvari zdravo za gotovo a pogotovo da se ne zanosim da znam nešto o divnom sportu kao što je košarka. Izvinjavam se, je u stvari ono što želim da kažem. I sad, pošto smo to rešili, hajdemo u Singapur.

Gde anti-tifozi konačno mogu da skinu šlem, zajedno sa ultra brzim stazama u Belgiji i Italiji i vreme kratkotrajnog crvenog terora ostalo je nepovratno za nama. Skuderija je konačno stigla do pobede, dve čak, u sezoni koja je mogla drugačije da izgleda da su se te pobede desile još tamo gde su morale - bar u Bahreinu, Azerbejdžanu, Kanadi i Austriji recimo - ali ostatak kalendara ne nudi mnogo nade da će na pravcima brzo ali aerodinamički kompromitovano Binotovo čedo skoro ponovo na vrh podijuma.

Donekle ohrabruje konačno dobro pogođena taktika u Monci, gde je pobedu Lekleru omogućio pomalo neočekivani prelazak na tvrde gume, ali znajući Ferari i njihove brljotine bojim se da je to pre bio izuzetak nego početak nekog novog pravila. Videćemo. Ono što je bitnije, dupla pobeda za Šarla je ponovo u bespotrebni centar pažnje stavila Fetela, čiji niz neverovatnih grešaka je nastavljen i na prošloj trci. Seb je u Ferari doveden da prizove po hodnicima Maranela rasut i izgubljen duh onog prethodnog Nemca, probudi ga i ponovo ponosno podigne steg sa amblemom propetog konjića.

Inicijalni koraci su možda i obećavali da bi nešto moglo da se napravi ali danas, pet godina kasnije, ta rabota deluje van domašaja četvorostrukog prvaka sveta. Čak toliko da poslovično zlurada britanska štampa Seba šalje u penziju i pre isteka ugovora koji ga sa Skuderijom veže do kraja naredne godine.

To naravno nije fer prema Fetelu koji i ovakav kakvog ga gledamo u poslednjih godinu i po dana i dalje može da drži časove barem šesnaestorici od aktuelnih 19 takmaca u karavanu. Problem je što to više nije dovoljno jer je u onoj preostaloj trojici i momak kojeg je Ferari, to je sada već potpuno jasno, doduše možda nevoljno i pre vremena, ali nesporno odabrao kao novog Mesiju. Za takav status bi bila dovoljna i samo pobeda na Monci, koju tifozi čekaju još od one Alonsove, 2010. godine, ali Šarl Lekler je i bez nje za ovih godinu i po dana u Formuli 1 pokazao da je šampionski materijal. Kojem još uvek nedostaje iskustvo ali koji darom ne zaostaje mnogo, možda čak uopšte za sveopšte prepoznatim budućim šampionom, Verstapenom.

A baš taj enfant terrible, Nik Kirjos Formule 1 i uz aktuelnog prvaka sveta član tog elitnog trijumvirata koji se sada smatra superiornim u odnosu na Fetela, sa talentom kojeg nadmašuje samo njegova arogancija, što je onaj odvratan, odbijajući ali tako neophodan sastojak ličnosti pravih šampiona, će ovog vikenda dobiti nazad ulogu glavnog protagoniste za kojom tako jako i otvoreno žudi. Bez straha od Ferarija, čiji automobil čak i sa novim prednjim krilom u normalnim okolnostima nema karakteristike neophodne za pobedu na gradskoj stazi na jugu Malaje, pilot Red Bula je jedini koji pre svega u nedelju, a možda čak i u subotu, može da izađe na megdan Hamiltonu.

Mercedes je odavno zaboravio godine mučenja u Singapuru pa Hamilton pretenduje na treću uzastopnu a ukupno petu pobedu na Marina bej stazi čime bi postao najuspešniji vozač u ostrvskom gradu-državi od kako ga je 2008. Formula 1 odabrala za mesto svoje dugo očekivane noćne trke. Spremimo se zato za još jednu epizodu pomalo neprijatnog ali uvek neizvesnog duela između uskoro-šestostrukog šampiona sveta i glavnog pretendenta da mu u nekoj od nastupajućih godina tu krunu ukrade. Kad kažem neprijatni duel mislim pre svega na Hamiltonovo otvoreno komentarisanje da ima nelagodu svaki put kada krene u preticanje Verstapena, nesumnjivo rezultat Holanđaninove nimalo slatke osobine da iznenada menja pravac u zoni kočenja.

Hamiltonov oprez je pogotovo opravdan na uskoj gradskoj stazi gde takvo ponašanje Verstapena lako može da u prvi plan izbace nekog drugog. Botas ima dobar automobil ali iz nekog razloga kontinuirano loše prolazi na ovoj, za vozače, najzahtevnijoj stazi moderne Formule 1 pa zato i Ferarijevi piloti ne mogu da se isključe iz jednačine. Ostatak karavana će nade polagati pre svega u tajming izlaska sigurnosnog vozila koje smo videli na svim do sada održanim Velikim nagradama Singapura. Meklaren, Rejsing Point i Toro Roso deluju najspremnije da takvu šansu iskoriste, Reno i Alfa sudeći po slobodnim treninzima u petak malo zaostaju dok će na začelju, ispred očajnog Vilijamsa ponovo biti Has čiji automobili nikako ne uspevaju da ovladaju kontrolom temperature guma u trci.

Sve bi bilo mnogo neizvesnije da Singapur nije notoran po tome što vlasti pred svaku trku "sole" oblake kako bi sprečili za taj deo sveta i ovo doba godine uobičajenu večernju kišu koja bi možda bila dobra za nas koji trku gledamo preko TV-a ali tragična za turizam i desetine hiljada onih koji su izdvojili vreme i novac da ovaj vikend provedu na drugom kraju sveta. Ali i bez kiše, za razliku od prethodne dve trke gde smo unapred znali ko je favorit, na blještavim ulicama azijske metropole ishod je iz perspektive subotnjeg jutra nemoguće predvideti.

broj komentara 0 pošalji komentar