Sportska sponzorstva vrede više od 40 milijardi evra!

Poslovna potrošnja na sportska sponzorstva će porasti na globalnom nivou za 4% do kraja 2019. godine, odnosno do cifre od neverovatnih 35 milijardi funti, što je više od 40 milijardi evra.

Ipak, prema istraživanju koje je sprovela agencija "Tu Srkls" (Two Circles), a koje prenosi Bi-Bi-Si, nosioci prava (lige, timovi ili turniri) nedovoljno iskorišćavaju sponzorske ugovore.

Navodi se da bi moglo doći do dodatnih 14 milijardi funti prihoda koji se pak nerealizuju zbog zastarelih paketa prava.

Dodaje se da sport mora da pronađe nove sponzore pored proizvođača automobila, kompanija koje pružaju finansijske usluge, avio-kompanija i kladionica (kockarnica).

"Većina vlasnika prava nastavlja da pakuje i prodaje sponzorstvo baš kao i pre 20 godina - nudeći izloženost brendu kroz linearno TV pokrivanje emisija kao glavnu korist za brendove", kaže šef "Tu Srkls"-a Garet Balč.

On nagalašava da snaga digitalnog marketinga još uvek nije u potpunosti iskorišćena od strane sportskih tela.

"Vlasnici prava se prilagođavaju, a mi predviđamo korekciju sportskih sponzorstava", rekao je Balč i pojasnio:

"Prihvatanjem moći digitalnih i podataka za stvaranje sponzorskih sredstava koja bolje zadovoljavaju ciljeve brendova, nosioci prava će shvatiti pravu vrednost svojih sponzorskih poslova."

Agencija predviđa da će potrošnja na sponzorstva rasti za 6% u proseku od godine do godine između 2020. i 2024. godine, kada će dostići vrednost od čak 48 milijardi funti.

Ipak, izveštaj donosi i zabrinutost da evropska marketinška ograničenja za firme za kockanje, koja trenutno čine 12% potrošnje sportskog sponzorstva u Velikoj Britaniji, mogu imati značajan negativan uticaj na tržište sponzorstava u sportu.

broj komentara 0 pošalji komentar