Kako slušati muziku?

KAKO SLUŠATI MUZIKU U POZORIŠTU

Druga emisija avgustovskog ciklusa KAKO SLUŠATI MUZIKU posvećena je pozorišnoj muzici, odnosno onoj komponovanoj ili namenjenoj, upotrebljenoj u pozorišnoj predstavi da bi pratila ili naglasila momente radnje; da bi poslužila kao prelaz između delova predstave; i konačno, da bi uvela u nju ili je zaključila. Koje su dakle uloge muzike u jednom pozorišnom komadu - to je pitanje na koje odgovaraju teatrolozi Ivan Medenica i Jovan Ćirilov. Urednica je Gorica Pilipović.

Pozorišna muzika najčešće unapređuje dramsku radnju, pojačava njen izraz. Može sadržati uvertire ili interludijume; može se pojaviti unutar radnje u vidu pesama, igara ili procesija, a može predstavljati i zvučnu pozadinu namenjenu podvlačenju atmosfere i naglašavanju emocionalnog dejstva. I druga emisija ciklusa počinje Valcerom iz muzike za dramu Maskerada Mihaila Ljermontova, muzike koju je komponovao Aram Hačaturjan.

Valcer je za ovog autora bio ključ zagonetke muzike za Ljermontovljevu dramu i čak ga je reditelj Simonov na premijeri 1941. upotrebio kao lajt-motiv kroz celu predstavu. Njegova zlokobna atmosfera kao da je najavljivala i tragične istorijske događaje koji će uslediti.

broj komentara 0 pošalji komentar
Kako slušati muziku Kako slušati muziku

Autor:
Zorica Premate, Gorica Pilipović i Bojana Žižić

Šta čujemo? Šta slušamo? Kako slušamo? Šta uočavamo, a šta propuštamo? Na koje elemente se osloniti? Na ova i niz drugih pitanja pokušava da odgovori emisija Kako slušati muziku. [ detaljnije ]