Pozitivna trema

Razgovor sa Brankom Miliskovićem

Iako ne poseduje formalno klasično muzičko obrazovanje, ovaj umetnik performansa kroz svoje radove posebno proučava glas i zvuk. U performansima, koji često traju i nekoliko sati, eksperimentiše sa različitim registrima kako bi dobio odgovarajuću vokalnu projekciju i emociju. U poslednje vreme stvara u nekonvencionalnoj formi mono oratorijuma, koristeći se ne samo glasom i zvukom već i kostimom, arhitekturom, prostornim relacijama, interakcijama sa publikom, a takođe eksperimentiše i u virtuelnoj realnosti.

Miliskovićev rad je uvršten u knjige Performance Art in Eastern Europe since 1960 (Dr. Amy Bryzgel), Situating Populist Politics: Arts & Media Nexus (Milena Dragićević Šešić i Mirjana Nikolić), kao i u brojne kataloge, publikacije, umetničke i modne magazine i dnevnu štampu. Sa urednicima Radio Beograda 2 Snežanom Ristić i Radonjom Leposavićem krajem prošle godine sarađivao je na radio-fičeru LILI MARLEN koji je ove godine poneo dve nagrade: Prvu nagradu za kratku formu na festivalu Grand Prix Nova u Bukureštu i Treću nagradu na festivalu Prix Marulić na Hvaru.

Branko Milisković (1982) je studirao vajarstvo na FLU u Beogradu u klasi Mrđana Bajića. Nastavio je svoje BA studije kao stipendista Holandske vlade na Royal Academy of Art u Hagu i diplomirao na odseku za 3D umetnost 2009. godine. Master diplomu je stekao 2012. godine na Odseku za proširene medije na Hochschule für Bildende Künste u Hamburgu. Već petnaest godina je posvećen živom performansu, mono operi, kabareu, fotografiji i filmu.

Inspiraciju za performanse često je pronalazio i u delima A. Šenberga, R. Štrausa, A. Berga, V. Lutoslavskog, A. Perta, K. Vajla, kao i u belkanto repertoaru, istražujući i gradeći svoj lični stage presence i „agilna performativna tela". Neki od Miliskovićevih najpoznatijih performansa su „Pesma vojnika na straži" (WW3 Lili Marlene), „Ovo nije dečak sa lulom", „Policijski čas", „Appointed", „Kabare jednog uljeza" i drugi.

Realizovao je svoje radove na brojnim prestižnim, nacionalnim i internacionalnim festivalima, izložbama i rezidencijama kao što su Reims Scenes d'Europe, Francuska; CSW/CoCA, Torun, Poljska; Utrecht Film Festival i TENT Roterdam; Netherlands Media Art Institute, Amsterdam, Holandija; solo produkcije u Kampnagelu, Hamburg, Nemačka; Les Halles, Brisel, Belgija; G12HUB, Beograd, Srbija; CIRCA art actuel, Montreal, Kanada; LADA, London, Velika Britanija; YFV, Sijetl (WA) USA; 57. Oktobarski salon, Beograd, Srbija; Kulturni centar Srbije, Pariz, Francuska, kao i u Italiji, Austriji, Bugarskoj, Izraelu, Rusiji, Švajcarskoj, Finskoj i Norveškoj.

Autor emisije: Ana Ćirica

broj komentara 0 pošalji komentar
Pozitivna trema Pozitivna trema

Autor:
Ana Ćirica

Autorska emisija usmerena je na našu muzičku scenu i bavi se prevshodno temama u vezi sa klasičnom muzikom, uz povremene iskorake u druge oblasti (džez, "world music"). Ciljevi ove emisije su informativnog i edukativnog karaktera: usmeriti pažnju ka muzičkim umetnicima koji nisu dovoljno medijski eksponirani, mladima koji tek stasavaju na tom polju, kao i muzičarima koji nisu u prvom planu na koncertnim podijumima... [ detaljnije ]