Imaginarni pejzaži

Numere sa albuma „Žrtveni kod” (Sacrifical Code) Kajli Maloun, koji je u junu ove godine objavila kuća Ideal Recordings.

Poslednjih godina orgulje imaju sve veću upotrebu u domenu eksperimentalne muzike, a posebno one proistekle iz elektronskog muzičkog mišljenja. Maloun se prvi put okušala u ovom žanru na prošlogodišnjem albumu Orguljske tužbalice 2016-2017, a sada je svoj striktni kompozicioni princip primenila i na ostvarenjima čije je ukupno trajanje oko dva sata. Autorka pritom koristi tri različita instrumenta iz Stokholma, Pitee i Geteborga, pristupajući im na minimalistički način, sa ciljem da izazove duboku, emotivnu rezonancu i percepciju materijalnosti zvuka. Vrlo je zanimljiva tehnika snimanja ovih numera. Naime, mikrofoni su stavljeni blizu cevi kako bi se elminisao veliki odzvuk koji se uvek stvara i snima kada su orgulje u pitanju. Potom su snimci lišeni bilo kakvih primesa ekspresivnosti, čime se postiže efekat usporenja, pročišćenosti i askeze, koji proizvode utisak procesualnosti na ivici hipnotičkog stanja.

Urednica Ksenija Stevanović

broj komentara 0 pošalji komentar