Džez

Album „Informal Shapes” trija Jovićević/Mikloš/Vojčinski.

Subotička saksofonistkinja Jasna Jovićević prisutna je na sceni duže od decenije, a ljubitelji domaćeg džeza su je najpre zapamtili po gostovanjima na albumima i koncertima Vasila Hadžimanova, gde je plenila pre svega sviračkim talentom. No, ova muzičarka se već dugo bavi i autorskim radom, koji naročito intenzivno predstavlja tokom poslednjih nekoliko godina. Najpre je nastupala u duo formaciji Dharma sa basistom Armandom Mesarošem, da bi potom u duu svirala i sa fagotistkinjom Gabrijelom Koso. Konačno, ovaj kompozitorski i performerski ciklus zaokružuje formacijom Jasna Jovićević Sextet i albumom Flow Vertical, na kome predstavlja svoju unikatnu viziju miksa kamernog i avangardnog džeza sa ambijentalnom i klasičnom muzikom.

Na albumu Informal Shapes Jasna Jovićević predstavlja drugu stranu svog stvaralaštva, okrenutu fri džez tradiciji. To je i mali kuriozitet za srpsku džez scenu na kojoj - ako izuzmemo albume Silarda Mezeija - gotovo da uopšte nema diskografskih izdanja ove orijentacije. Ovde joj se pridružuju dva već prekaljena muzičara - poljski basista Ksaveri Vojčinski, koji je u Srbiju dolazio sa legendarnom saksofonistom Čarlsom Gejlom, te srpsko-mađarski bubnjar Silverster Mikloš, stalni saradnik mađarskog saksofoniste Ištvana Grenča. Njih troje svoj izraz baziraju na najsvetlijim tradicijama američkog fri džeza šezdesetih godina prošlog veka, te ga nadograđuju i duhom evropske džez avangarde u nebrušenim, slobodnim i razmahanim aranžmanima.

Autor Nikola Marković

broj komentara 0 pošalji komentar