Džez

Koncert trija Jarona Hermana, održan 17. aprila ove godine na festivalu Cully Jazz u Švajcarskoj.

Izraelski pijanista Jaron Herman imao je, za džez prilike, izrazito neobičan početak karijere. Sve do šesnaeste godine života profesionalno se bavio košarkom, kada napušta sport zbog povrede i počinje da svira klavir. Nakon što je iskazao izvanredan svirački talenat, ubrzo započinje i međunarodnu karijeru koja ga naposletku dovodi u Francusku, gde danas živi i radi. U prvoj deceniji dvehiljaditih, kao i mnoge njegove kolege iz Izraela, izborio se za mesto na svetskoj džez sceni. No Herman nije previše baštinio etno tradiciju, poput basiste Avišaija Koena, već je bio deo svežeg pijanističkog talasa stasalog na estetici Kita Džereta, odnosno Breda Meldaua kao nešto mlađeg i savremenijeg uzora. Svoj repertoar je, u duhu 21. veka, osvežavao i obradama pesama pop zvezda poput Bjork ili čak Britni Spirs.

Jaron Herman danas radi i stvara mimo medijske halabuke koju je podigao pre desetak godina, kada je dobio francuske nagrade za najboljeg mladog muzičara, ali i priznanja za druge džez kategorije. Dosledno se držeći tada ustanovljenog stila, snimao je albume za ACT music, Blue Note, i konačno za Decca Records, gde je objavio poslednje studijsko izdanje Song of the Degrees. Nastup na festivalu Cully Jazz, nema poznatih i popularnih obrada, već se Herman okreće isključivo autorskom materijalu, ističući svoje sviračke kvalitete i dinamičnu ritam sekciju u prvi plan.

Autor Nikola Marković
Urednica Ksenija Stevanović

broj komentara 0 pošalji komentar