Вокални сат - Ђулио Качини

Мадригале и арије Ђулија Качинија из две збирке овог аутора изводе Монсерат Фигерас, сопран, Хопкинсон Смит, лаута и барокна гитара, Жорди Саваљ, виола да гамба и Ксенија Шиндлер, харфа.

Качини је писао мадригале и канцонете са инструменталном пратњом, у којима је вокални парт био богат развијеним украсима. Пратња је била махом акордске структуре и прва таква збирка носила је назив Нове музике. Новина је лежала управо у томе што пратња није била полифона, већ хомофона, акордска, и што су се у њој појављивали интервали који су били забрањени правилима класичне полифоније, попут дисонанци или скокова изнад акорада. Качинијева прва колекција ових дела појавила се 1602. године, а друга 1614, тек четири године пре његове смрти. Обе збирке су у првом делу имале мадригале, а у другом арије и садржале су бројна упутства о вокалној техници. Структура мадригала била је прокомпонована, а тема која је преовладавала је била љубав. Она је могла бити исказана на два начина – кроз елегични мадригал или радосну канцонету.

Уредница Сања Куњадић

број коментара 0 Пошаљи коментар