Уметност интерпретације

Јохан Себастијан Бах: Божићни ораторијум

Хор и Симфонијски оркестар Радио-телевизије Србије под управом Бојана Суђића.

Снимак Божићног ораторијума Јохана Себастијана Баха, остварен 28. децембра на концерту Хора и Симфонијског оркестра Радио-телевизије Србије који је под управом маестра Бојана Суђића наступио у дворани Коларчеве задужбине у Београду. У извођењу овог дела суделовали су и интернационални солисти - сопран Ивана Лазар и мецосопран Соња Руње из Хрватске, тенор Леиф Арун Солен из Шведске, као и бас Сретен Манојловић из Србије. Такође, треба напоменути да је као гост-концертмајстор Симфонијског оркестра РТС наступио наш виолиниста Сретен Крстић, иначе први концертмајстор Минхенске филхармоније. Уз њега, као солисти, свирали су и Томас Руг, први виолончелиста Минхенске филхармоније, затим Горан Костић, који је добио место првог контрабасисте Симфонијског оркестра Аустријске радиотелевизије ОРФ, Душан Тороман, оргуље, и Дарко Карајић, теорба, уметници који се са посебним афинитетом баве музиком барока и свирају на аутентичним инструментима те епохе.

Божићни ораторијум Јохана Себастијана Баха је обимно дело - компендијум од шест божићних кантата које је композитор приредио 1734. године за прославу Божићних празника. Иако носи ознаку ораторијума, оно није мишљено као оригинално дело тог жанра, показујући терминолошку слободу употребе „ораторијума" у Немачкој. Наиме, Бах је своја претходна дела формално и наративно ујединио у већу целину, контемплативног карактера, уз појаву Еванђелисте - хисторикуса који пева цитате из Библије и назвао га ораторијумом. У првом сегменту Божићног ораторијума описује се рођења Исуса Христа, потом поклоњење пастира, затим обрезивање Исуса, путовање Мудраца односно Света три краља и на крају у шестом делу и поклоњење Мудраца пред бебом Исусом, односно прослава празника Богојављења то јест Христовог крштења.

Уредница Ксенија Стевановић

број коментара 0 Пошаљи коментар