Грамофонија

Репродукујемо снимке забележене током одражавања Гаудеамус такмичења за извођаче и композиторе савремене музике 1968. године.

У претходним емисијама је већ било речи о појединостима овог такмичења у чијем фокусу су били композитори и њихова нова остварења. Поред тога, Гаудеамус фондација је посебну пажњу поклањала интерпретацијама нових дела, те су сходно томе од средине шездесетих година и инструменталисти добили прилику да се такмиче. Поред такмичарског дела, за извођаче су организоване и радионице посвећене специфичним интерпретативним захтевима музике 20. века, а велики број окупљених музичара је омогућио непосредну размену искустава, материјала и информација о новом и мало познатом стваралаштву. Од такмичара се захтевала интерпретација нових солистичких или камерних остварења, а жири је углавном био сачињен од истакнутих савремених инструменталиста. Током година, највише првих награда је додељено пијанистима и перкусионистима, док су међу осталим награђеним извођачима били и гитаристи, кларинетисти, тромбонисти, контрабасисти и певачи. У години из које потиче ова плоча, прво место је припало британском пијанисти Роналду Ламсдену за извођење Месијановог дела Кантејођаја.

Пропозиције такмичења су подразумевале да извођач треба да представи три дела настала након 1940. године, две композиције холандских или резиденцијалних стваралаца и, опционо, комад по избору настао у првим деценијама 20. века. Сваке године је поред ових захтева одређена и нека тема у виду нарочитог интерпретативног захтева, за које се додељује посебно признање.

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић

број коментара 0 Пошаљи коментар