Нова дискографија

Представљамо албум „Тоскански Страдивари из 1690“ Фабија Бјондија, објављен у мају за дискографску кућу Глоса.

Године 1690, племић из Кремоне, Бартоломео Ариберти писао је угледном градитељу инструмената Антонију Страдиварију, како је велики тоскански војвода Фердинандо Медичи био задовољан двема виолинама и виолончелом које је недавно од њега добио. Само два месеца касније, Страдивари је направио преостале инструменте како би довршио сет који је постао познат као „Медичи квинтет". Међутим, ова збирка инструмената је у наредним вековима почела да се осипа - најпре је без трага нестала једна виолина, друга виолина и конртаалт виола су илегално продате, а само су тенор виола и виолончело, због својих великих димензија, али и промена у пракси извођења, остале у Фиренци, у Галерији Академије, где се и данас налазе. Виолина из овог „квинтета" продата је крајем 18. века ирском колекционару Дејвиду Керу, који јој је дао име „Тосканска". Од тог тренутка, променила је више власника, била више пута угрожена због пожара и људске похлепе, да би се тек 1953. године вратила у Италију, где је поверена на чување Националној академије Света Чечилија у Риму.

Овај инструмент је прошле године накратко напустио Академију, како би био позајмљен виолинисти Фабију Бјондију, који је заједно са својим ансамблом Еуропа Галанте, на овој виолини интерпретирао дела италијанских аутора 18. века, објављена на албуму под називом „Тоскански Страдивари из 1690". Бјонди се фокусирао на развој виолинске сонате, посматран из перспективе Корелијевог опуса 5, који, према његовом мишљењу, представља „стабло из ког се рачвају бројне гране". Тако се на њему налазе још остварења Вивалдија, Ђеминијанија, Тартинија, Локателија и Верачинија, које Бјонди изводи уз пратњу континуа, дозвољавајући нам да чујемо Страдиваријев инструмент, онако како је звучао почетком 18. века.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

број коментара 0 Пошаљи коментар