Уметност интерпретације

Пијаниста Ричард Гуд свира Партиту број 2 у це молу и Партиту број 5 у Ге дуру Јохана Себастијана Баха. Снимке је објавила продукцијска кућа Нонсач Рекордс 1999. године.

Интерпретације Ричарда Гуда одликује изузетна емоционална снага, дубина израза, експанзивност и интроспекција. Како истичу критичари магазина Грамофон, оригиналним уметником га чини то што „сваки пут када га слушамо, Гуд нас импресионира као бољи него што га памтимо, изненађује нас, надмашује наша очекивања и доприноси стварању перцепције која дуго остаје у свести слушалаца."

Из богате биографије Ричарда Гуда издвајамо да је рођен у Њујорку 1943. године. Студије је похађао у родном граду, у класама Елвире Сигети и Клода Франка, потом код Надије Рејзенберг на Музичком колеџу Менис, као и код Рудолфа Серкина на Институту Кертис. Добитник је бројних признања међу којима су: прва награда на такмичењу Клара Хаскил 1972. године, награда Ејвери Фишер из 1980. године, као и Греми којим је одликован за снимке Соната за кларинет Јоханеса Брамса које је изводио са америчким уметником Ричардом Штолцманом. Иначе, Гуд је ексклузивни уметник дискографске куће Нонсач Рекордс, за коју је током година објавио на десетине снимака дела писаних за клавир соло, преко камерних остварења и соло-песама, до концерата уз пратњу оркестра. Први је амерички уметник који је на 10 компакт-дискова забележио комплетан циклус Бетовенових клавирских соната, а ово издање је номиновано за Греми и сврстано међу најистакнутије снимке овог репертоара.

У емисији Уметност интерпретације слушаћете Партите за чембало Јохана Себастијана Баха, са двоструког албума из 1999. и 2000. године, који се, такође, убрајају у ред Гудових важних снимака које је остарио за Нонсач Рекордс. Снимци одишу „старомодним" пијанизмом, а Гудово музицирање критичари су оценили као веома интимно: „Гуд је попут особе која на састанку не говори много, нити гласно, али снагом своје аргументације приморава све да га слушају."

Емисију је уредила Ирина Максимовић Шашић

број коментара 0 Пошаљи коментар