Грамофонија

Емитујемо вокално-инструменталне композиције Ђан Карла Менотија и Арнолда Шенберга у интерпретацији чланова Бостонског симфонијског оркестра под управом Ериха Лајнсдорфа. Снимци су објављени 1965. године на плочи продукцијске куће Ар-Си-Еј – Ред Сил.

Чувена црвена налепница по којој је ова компанија добила име први пут се појавила на плочама почетком двадесетог века и убрзо постала симбол квалитетне снимљене музике, пре свега захваљујући винилима са музиком Енрика Каруза који су снажно утицали на промену става стручне јавности о звучним записима на плочама. У моно ери је ова продукцијска кућа постала један од главних произвођача тзв. "електричних снимака" насупрот до тада уобичајеним механичким записима, делујући под називом Ар-Си-Еј Виктор. Са појавом стерео плоча, компанија је успела да очува своју водећу позицију захваљујући едицији "живи стерео" (living stereo). Паралелно са освајањем нових технологија, под овом етикетом су током шездесетих година и даље публиковани веома успешни моно снимци који су одржавали култни статус стечен у предратном периоду, а међу којима је и плоча коју вечерас емитујемо, објављена у обе верзије. Током следеће деценије, компанија је поново објавила већину значајних винила из претходних година, овога пута под етикетама "златна" и "сребрна налепница". Снимак који ћете слушати реализовао је Ентони Салваторе 19. октобра 1964. године у Симфонијској дворани у Бостону, док је продуцент био Ричард Мор, заслужан за већину премијерних Ар-Си-Ејових издања са вокално-инструменталном музиком.

Иако је запис који слушате у време када се појавио хваљен због свог квалитета и интерпретације, критика није била превише наклоњена Метонијевој композицији. Замерано јој је превише скромно "уплитање" музике у радњу, која се углавном одвија на вешто оркестрираној музичкој подлози, док је за кулминацију албума проглашаван снимак Шенберговог дела, оригинално у другом плану. Вероватно је то разлог због којег се овај албум сврстава међу мање успешне плоче ове компаније, те је на дигиталном носачу објављен само још једном у сету са Вердијевим Реквијемом као део реиздања из едиције "живи стерео".

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић

број коментара 0 Пошаљи коментар