Џез

Концерт трија Јарона Хермана, одржан 17. априла ове године на фестивалу Cully Jazz у Швајцарској.

Израелски пијаниста Јарон Херман имао је, за џез прилике, изразито необичан почетак каријере. Све до шеснаесте године живота професионално се бавио кошарком, када напушта спорт због повреде и почиње да свира клавир. Након што је исказао изванредан свирачки таленат, убрзо започиње и међународну каријеру која га напослетку доводи у Француску, где данас живи и ради. У првој деценији двехиљадитих, као и многе његове колеге из Израела, изборио се за место на светској џез сцени. Но Херман није превише баштинио етно традицију, попут басисте Авишаија Коена, већ је био део свежег пијанистичког таласа стасалог на естетици Кита Џерета, односно Бреда Мелдауа као нешто млађег и савременијег узора. Свој репертоар је, у духу 21. века, освежавао и обрадама песама поп звезда попут Бјорк или чак Бритни Спирс.

Јарон Херман данас ради и ствара мимо медијске халабуке коју је подигао пре десетак година, када је добио француске награде за најбољег младог музичара, али и признања за друге џез категорије. Доследно се држећи тада установљеног стила, снимао је албуме за ACT music, Blue Note, и коначно за Decca Records, где је објавио последње студијско издање Song of the Degrees. Наступ на фестивалу Cully Jazz, нема познатих и популарних обрада, већ се Херман окреће искључиво ауторском материјалу, истичући своје свирачке квалитете и динамичну ритам секцију у први план.

Аутор Никола Марковић
Уредница Ксенија Стевановић

број коментара 0 Пошаљи коментар