Уметност интерпретације

Слушаћете снимак концерта који је диригент Роџер Норингтон одржао заједно са Салцбуршком камератом на прошлогодишњем Салцбуршком фестивалу, 16. августа у Великој сали Моцартеума. На програму су била дела Рихарда Вагнера – оригинална верзија Зигфридове идиле, Песме на стихове Матилде Везендонк уз Елизабет Кулман, као и композиција „Преображена ноћ” Арнолда Шенберга.

Роџер Норингтон се преко пет деценија налази на челу покрета који се залаже за историјски информисано извођење музике, тежећи да музичаре упозна са стилским карактеристикама партитура које изводе. Норингтон, рођен 1934. године, се по завршеним студијама музике на Универзитету у Кејмбрижу, усавршавао и на Краљевском музичком колеџу у Лондону у класи Ејдријена Боулта. Године 1962. основао је хор Хајнрих Шиц, а потом је са својим ансамблом Лондон класикал плејерс, стекао завидну међународну репутацију, између осталог и за извођење Бетовенових симфонија које се врло високо рангира међу критичарима.

Норингтон је паралелно развијао и каријеру у оквиру оперског жанра, диригујући у свим најважнијим оперским кућама. Такође, као гостујући диригент руководио је Берлинском филхармонијом, Бечком филхармонијом, Лајпцишким Гевандхаус оркестром или Филаделфија оркестром између осталих. Налазио се на челу Симфонијског оркестра Радија Југозападне Немачке из Штутгарта између 1998. и 2011. године. Звук који је тада развио са овим ансамблом - комбинујући историјски приступ и могућности модерних инструмената - нагнао је новинаре да му дају одредницу Штутгартски звук. На месту уметничког директора Салцбуршке камерате био је од 1997 до 2006. године. Данас се налази на позицији диригента емеритуса овог оркестра, као и Оркестра доба просвећености.

Уредница Ксенија Стевановић

број коментара 0 Пошаљи коментар