Имагинарни пејзажи

Представићемо албум „Граничарске баладе” (Border Ballads) Ричарда Скелтона, који је у априлу месецу објавила уметникова продукција Corbel Stone Press.

Ово остварење је инспирисано пејзажима пограничног предела Шкотске – области која се традиционално зове Scottish Borders. Уметник је наиме последње две године провео живећи на руралном северу Енглеске, тик уз шкотску границу. Кроз овај предео, иначе, протиче неколико река које одређују изглед границе и које су посебно интригирале уметника. Отворене просторе, пашњаке и мочваре овог дела земље Скелтон је дочарао у својим евокативним нумерама меланхоличне атмосфере, које се обраћају референтном, ванмузичком простору. Тако пред нама настају велики, брисани предели и пустопољине, у којима је људско присуство сведено на минимум. Притом, Скелтон у свом карактеристичном коришћењу виоле и виолончела задржава специфичну каденцу богате музичке традиције овог региона, додајући још један слој далеког препознавања. Такође, цела атмосфера засићених дрон структура, мрачног одсјаја, несвесно усмерава слушаочеву звучну имагинацију према далеким одјецима романтичарских, готичких романа. Но, Скелтон има једну модернију и ургентнију преокупацију, а то је питање границе као такве посебно у контексту пост-брегзит ситуације у Великој Британији. Он упозорава на фрагилност границе – тог политичког конструкта, који се само овлаш ослања на природне демаркационе ознаке попут река. Скелтон говори о томе да река додирује обе обале, а да исте биљке расту на обе стране, да ветар дува преко целог предела и да једино што остаје на граници јесте баладни тон, елегична прича.

Уредница Ксенија Стевановић

број коментара 0 Пошаљи коментар