Имагинарни пејзажи – Албум „Signals Bulletin”

Представљамо албум који су заједно реализовали немачки електроничар Јан Јелинек и јапански оргуљаш Наојуки Араши познатији као Асуна, а објављен је 19. маја ове године за Јелинекову издавачку кућу FAITICHE.

Јелинек даје следећи опис настанка овог остварења: „Неке људе би изненадио призор јапанског саунд уметника Асуну како свира оргуље. Он није виртуоз који прелеће преко дирки брзим радом ногу. Напротив, смиреним покретима бирократе он сече самолепљиву траку на одређену дужину коју потом лепи на дирке инструмента. На овај начин ствара кластерске формације густог и богатог спектра фреквенција, које стално мења лепљењем нових дирки и прављењем нових комбинација." Јелинек потом додаје да је Асуну први пут срео на концерту у Јапану у његовом родном граду Каназави. Шест година касније завршили су албум Signals Bulletin (Билтен сигнала), који је настао кроз заједничке импровизације, размену композиција на размеђу Берлина, Каназаве и Кјотоа.

Било да користи као што смо већ напоменули препариране оргуље, касио клавијатуре или механичке пластичне играчке, Асуна ствара богате дрон структуре које се готово не померају у дугим временским размацима. То је музика без прекида. Са друге стране, Јелинек обезбеђује ритмички пулс коришћењем модуларних синтисајзера над којим се одвија „непрекинута трака" Асуниног звука.

Занимљива је опсервација коју Јан Јелинек даје на крају свог уводног есеја, а то је увид у позицију аутора у овом процесу. Он каже: „Дозовољавамо машинама да свирају и да се понављају, док ми, као да се налазимо у стању умереног транса, улазимо у улогу посматрача, који интервенишу тек повремено." Ово је албум богатог и засићеног звука, који иначе краси Јелинекова остварења. Тај звук вибрира и наставља се у својој радикалној репетитивности, што наводи слушаоца да урони урони у звучну масу и остане катакад, предуго без даха.

Уредница емисије: Ксенија Стевановић



број коментара 0 Пошаљи коментар