Грамофонија – Леонид Коган изводи дела Ј. С. Баха

Репродукујемо албум са снимцима концерата за виолину и оркестар Јохана Себастијана Баха у интерпретацији Леонида Когана и чланова Филхармонија оркестра под управом Ота Акермана. Плочу је објавила продукцијска кућа Колумбија 1956. године.

Коган је дебитовао на америчком тржишту плочом са Хачатуријановим концертом за Ар-Си-Еј, али је касније током педесетих година, готово све плоче објавио под етикетом Колумбија. Будући да је у то време био млад виолиниста који је тек започео своју професорску каријеру, Коган није зазирао од технолошких експеримената, што је значајно утицало на његову популарност која траје све до данас. Наиме, средином деценије продуценти Колумбије су настојали да усаврше технике снимања и миксања, а посебна пажња је поклањана доживљају простора на снимцима, у духу наступајуће ере стерео записа. Коганови снимци објављени на овим плочама су до данас стекли култни статус, а поједини међу њима достижу и изузетно високе цене, због малих тиража и експерименталне природе издања. Међу овим плочама се налази и моно албум са Баховом музиком за виолину који ћемо вечерас емитовати, а који је касније доживео велики број реиздања, скрећући пажњу публике на мање познате снимке из овог периода. Коганова сарадња са Акерманом и Филхармонија оркестром је била веома плодна, а резултирала је и чувеним записима композиција Брамса, Чајковског и Моцарта, поред других мање популарних снимака.

Коган је на снимцима реализованим за Колумбију свирао на двема Гварнери виолинама на којима је иначе наступао током каријере. Занимљиво је да он није био власник ових инструмената, већ их је изнајмљивао од државе, а данас се њихова вредност процењује на преко 4 милиона долара. Управо је један од разлога велике популарности Коганових америчких плоча и деликатан звук ових виолина „ухваћен" веома сензитивном технологијом која се тек развијала.

Аутор: Милан Милојковић

број коментара 0 Пошаљи коментар