Век хармонике – Дела Виторија Пасквалеа

Представићемо композицију „Седам” Виторија Пасквалеа за гудачки квартет, хармонику, гитару и удараљке, у извођењу: Јевгеније Јареско и Марка Мишање – виолине, Винћенца Анселмија – виола, Ђузепа Карабелезеа – виолончело, Марка Паскулија – хармоника, Антонија Мадонија – гитара и Витантонија Гаспара – удараљке.

Овај италијански композитор млађе генерације, био је инспирисан телесним и духовним делима милосрђа чији помени сежу до библијскох извора, да напише седам песама у трајању од по седам минута, за седам инструмената. Пре две године, за ово дело Виторио Пасквале је добио награду на такмичењу за композиторе до 35. године, Сие Силумина у Италији. Композиција је објављена септембра 2017. године за дискографску кућу Дигресионе мјузик.

Композиција обилује елементима нумерологије које је Пасквале покушао да пренесе у музичку фомру и језик. Седам дела духовног и телесног милосрђа били су полазиште, а њихово препилтање са музиком коришћено је као неми 'подтекст' за сваки од седам ставова, чиме композиција постаје нека врста секуларне молитве. Музика се заправо нуди као потпора контемплацији. Пасквале је користио и седам модалних лествица, а различите извођачке технике инструмената допринеле су постизању одређеног драмског ефекта. Богата звучна драматика јавља се већ на почетку, у ставу „Хлеб", а магично кретање крила анђела уочљиво је у четвртом ставу, када је тај покрет поверен гудачима. Број седам са својом симболичком конотацијом се не појављује само на нивоу форме и инстурменталног састава, већ и приликом обликовања одсека уз помоћ мотивског рада.

Уредница емисије Марија Вуковић

број коментара 0 Пошаљи коментар