Jeste li nekada kupovali u zanatskoj robnoj kući – na internetu

Ljubitelj ste zanatskih proizvoda. Provodite sate na društvenim mrežama u potrazi za novim ukusima i doživljajima. Da li biste voleli da se vaša potraga skrati i da na jednom mestu pazarite sve što vam se svidi? I to je sada moguće, zahvaljujući jednom momku.

To što može da radi na bilo kom mestu koje zamisli nije njegova posebnost. Ono što ga razlikuje od mnogih jeste to što je vlasnik robne kuće. I to ne bilo kakve, već one na internetu. Tu Aleksandar Šćepanović okuplja proizvođače na jednom mestu. Ideju je doneo iz Amerike gde je zajedno sa suprugom bio na proputovanju.

„Desilo se da smo se supruga i ja tog leta venčali u Americi i da smo onlajn kupili burme sa jednog sajta od nekih malih zlatara iz unutrašnjosti. Tamo i onda nam je tu kliknulo da napravimo robnu kuću kad se vratimo“, seća se Aleksandar.

Ubrzo im se pridružio i prijatelj, IT stručnjak, koji je najvećim delom zaslužan za razvoj platforme. Testirali su je dve godine, tako što su najpre okupili desetak proizvođača koje poznaju kako bi sa njima prošli kroz ceo proces. Krajem 2019. godine otvorili su robnu kuću.

Za samo nekoliko dana Aleksandar i njegov tim u virtuelnu prodavnicu uspeli su da privuku stotinak proizvođača. Do sada je obavljeno pedesetak kupovina, a nadaju se da će u narednom periodu taj broj rasti.

U ovu robnu kuću dobrodošli su svi oni koji prave zanatske proizvode. Ručno pravljeni džemovi, nakit, garderoba - samo su neki od proizvoda. Osim toga ovde se okupljaju i mali izdavači knjiga i stripova. Cilj je da se kupci povežu sa njima na što jednostavniji način, kao što su se Aleksandar i njegov tim povezali sa prodavcima. Samo ovo povezivanje nije bilo tako jednostavno.

„Neki od njih su tehnološki pismeni ljudi, nekima od njih je ovo prvi ozbiljniji kontakt sa tehnologijom, tako da smo pravili posebne vodiče kako se ulistava proizvod, korak po korak“, objašnjava preduzetnik.

Otvaranje prodavnice u ovoj robnoj kući neće vas ništa koštati. Tek kada prodate proizvod morate računati da ćete deo zarade - proviziju ustupiti vlasnicima. Ovaj novac namenjen je za dalji razvoj platforme. Osim novca, zadovoljstvo je ono što ovaj tim drži na okupu.

„Nekako nas vodi to da želimo da uradimo ono što niko nije, da svim tim malim proizvođačima koji ne mogu da uđu u velike distributivne lance, da li im je skup ulazak, da li ne mogu da proizvedu toliko ili ne žele to da urade, mi im nudimo priliku da se svi ujedinimo u jednoj velikoj bazi i svi zajedno izađemo na veliku scenu“, ističe vlasnik elektronske robne kuće.

Za razliku od većine onlajn prodavnica, Aleksandar kaže da njegova robna kuća predstavlja mesto za „kupovinu sa ljudskim likom“, jer se tu okupljaju ljudi koji rade ono što vole, a kupuju oni koji umeju da cene ručni rad.

„Iz perspektive prodavaca, odnosno malih proizvođača, oni dobijaju mesto na kom mogu da razvijaju svoje brendove, da grade prepoznatljivost svoje firme, za razliku od generičkih sajtova, gde npr. vaša majica završi sa pedeset kineskih majica, sa sto polovnih majica, tako da se oni tu bore u džungli proizvoda različitog porekla“, kaže Aleksandar.

S druge strane, kupcima, tačnije ljubiteljima kraft scene, olakšava se potraga za takvim proizvodima. Umesto izlistavanja društvenih mreža na jednom mestu nalaze se proizvodi. Štedi se vreme. Ali, da li je tako i onima koji su pokrenuli platformu?

„Naše radno vreme neretko je i po 17, 18 sati, često ne stajemo, i evo dok traje ovaj intervju, nama su stigle tri nove prijave za kraft robnu kuću“, tvrdi Aleksandar.

Projekat „Zanatska robna kuća” nagrađen je 2018. godine na Nacionalnom forumu za zelene ideje kao poduhvat koji unosi pozitivne promene u poslovanje malih i socijalnih preduzeća, ali i utiče na razvoj lokalnih zajednica i podržava ekološke proizvode.

Ovim je prva želja tima robne kuće ispunjena. Ona koju su poželeli u Novoj godini tiče se većeg broja proizvođača, ali i poslovanja van granica Srbije.

broj komentara 1 pošalji komentar
(nedelja, 05. jan 2020, 19:55) - anonymous [neregistrovani]

Google zna

Ovde ne pomaze. Mogla ja Višnja dati www adresu.