Tramvajem na konjsku vuču kroz Beograd povodom godišnjice GSP-a

Gradsko saobraćajno preduzeće obeležilo je 125 godina javnog gradskog prevoza u Beogradu vožnjom replike tramvaja na konjsku vuču od okretnice na Tašmajdanu do Vukovog spomenika, saopštio je GSP Beograd.

Mnogobrojni građani su fotografisali tramvaj koji je podsetio na davnu 1892. godinu, kada je na liniji Kalemegdan-Slavija prošao prvi „konjski tramvaj“.

Već dve godine kasnije Beograd je uveo električni tramvaj na liniji Terazije-Topčider.

Pred Prvi svetski rat Beograd je imao osam tramvajskih linija, ukupne dužine 21,6 kilometara, 24 električna tramvaja i 12 prikolica.

Autobuski saobraćaj uveden je 1928. godine. U početku, u autobuski saobraćaj se nije mnogo ulagalo.

Pred Drugi svetski rat Beograd je imao 12 autobuskih linija i 87 autobusa, a tramvaje na 10 linija ukupne dužine 81,5 kilometara, sa voznim parkom od 154 vozila.

Prvi trolejbus pojavio se u Beogradu na Prvomajskoj paradi 1947. godine, a prva trolejbuska linija Kalemegdan-Slavija, otvorena je 22. juna.

Tehničko-tehnološku i finansijsku ekspanziju GSP beleži 1990. godine kada je imao 1.150 vozila i više od 600.000 prodatih pretplatnih markica.

Današnji GSP je najveći gradski prevoznik u regionu, sa 5.500 zaposlenih i 1.204 vozila u inventaru.

Sistem javnog prevoza u Beogradu čine 159 linije, od čega su na 108 vozila GSP Beograd koji pored redovnog saobraćaja, na 15 linija obavlja prevoz dece i na 16 ruta ima mini bus prevoz dece s posebnim potrebama i ometenih u razvoju do dnevnih boravaka.

Vozilima GSP radnim danom se preveze oko 1,7 miliona putnika, najviše autobusima, zatim tramvajima pa trolejbusima.

broj komentara 7 pošalji komentar
(utorak, 17. okt 2017, 12:19)
Борац за равноправност полова! [neregistrovani]

И кобиле вуку исто тако,

као и коњови;-Сви момцови на коњови,сам ја Милче на кобилче!

(subota, 14. okt 2017, 23:36)
anonymous [neregistrovani]

Азбука насушна

Уместо што телефонирају, могли су да виде у каквом је бедном стању трг код Вука. Плоче излупане, издигнуте, излепљене, крпљавина, ужас како то изгледа.

(subota, 14. okt 2017, 23:33)
anonymous [neregistrovani]

Неусаглашен систем

ГСП и Град би, пре свега, могли да усагласе натписе на возилима градског превоза и поштују службени српски језик. Ово како је сада је чудо невиђено, неодговорност, незнање, који опстају а да нико не буде кажњен.

(petak, 13. okt 2017, 21:02)
anonymous [neregistrovani]

Nekada...

Nekada su konji vukli tramvaje a danas...

(petak, 13. okt 2017, 16:08)
anonymous [neregistrovani]

Баш лепо!

То је прави доживљај. Без нервозе, тихо, релаксирајуће...Требало би да има бар неколико таквих по граду кад год је лепше време...

(petak, 13. okt 2017, 16:03)
anonymous [neregistrovani]

GSP

1990. godine GSP je imao 1150 vozila, a danas ih ima 1204, a u međuvremenu Beograd se 5x uvećao. Nije ni čudo što nam je gradski prevoz očajan...

(petak, 13. okt 2017, 15:21)
anonymous [neregistrovani]

Srbija ide velikim koracima

I kao što je red i domaćini i gosti i prolaznici koji upoznaju scenu i oni koji tek treba da iskuse - kad smo već oko toga, neki gradovi su slično integrisali u svakodnevnicu kao znak uspeha.