Garderoba koja nikako nije za kancelariju

Savet muškarcima: koliko god da su pravila oblačenja u vašoj firmi fleksibilna, postoje neki odevni predmeti u kojima nikako ne biste smeli da idete na posao.

Navika da se u kancelariji nosi neobavezna (ili casual) garderoba otela se kontroli pa su kompanije počele da ukidaju čak i instituciju „neobaveznog petka", odnosno dana u nedelji kada je zaposlenima dozvoljeno da zaobiđu pravila oblačenja.

Modni kolumnista sajta AskMen.com Majkl Lubarski sastavio je listu odevnih predmeta u kojima muškarci nikako ne bi smeli da idu na posao, bez obzira na to koliko su im šefovi popustljivi kada je o pravilima oblačenja reč.

Prvo, japanke su veliki „no-no". Da biste u papučama mogli da dolazite na posao, trebalo bi pre svega da imate besprekorno sređena stopala.

Priznaćete da muškarci nisu baš skloni redovnom odlasku kod pedikira. Vreli letnji dani su za nama, ali zapamtite za ubuduće: japanke su obuća za plažu, nikako za posao.

Drugo, majice sa odštampanim porukama, bez obzira na to da li su šaljive ili krajnje ozbiljne (političke, ekološke, humanističke...), nisu garderoba sa kancelariju.

Ukoliko već ne možete bez pamučnih majica, držite se klasike - „polo" varijanta (tri dugmića i kragna) može da prođe.

Sledeće na listi nedozvoljenih odevnih predmeta jesu vrećaste pantalone sa ogromnim džepovima (kargo pantalone ili natovke).

Niko ne spori da su takve pantalone udobne, ali su prikladne isključivo za slobodne vreme. Teško da će neki poslovni partner ili klijent smatrati odgovornom osobu koja izgleda kao „zarozani tinejdžer", tvrdi Lubarski.

Pantalone od kepera leti ili somotske zimi su dovoljno udobne, a uz sportski sako su sasvim prihvatljive za bilo koju poslovnu priliku.

Kratke pantalone su, jednostavno, neprihvatljive. Imajte to na umu kada temperatura ponovo pređe 30 stepeni. Istini za volju, malo je poslovnih zgrada gde će vas obezbeđenje pustiti da tako odeveni uopšte uđete.

Ali, čak i ako posto šansa da umaknete obezbeđenju, nemojte...

Na kraju, Majkl Lubarski kaže da zaboravite na kačkete kad krećete na posao. Oni su prihvatljivi za slobodno vreme - odlazak na utakmicu, vožnju biciklom ili izlet u prirodu. U kancelariji im nije mesto.

broj komentara 2 pošalji komentar
(subota, 12. sep 2009, 12:48) - anonymous [neregistrovani]

....

ne slazem se. oduvek mi je bilo ruzno kad pogledam one bankarske sluzbenike isto obucene. svako moze da prilagodi svoj stil oblacenja kodeksu oblacenja . to nije problem . ne vidim razlog zasto bi ogranicavali odecu samo na tamne boje.

(sreda, 09. sep 2009, 18:03) - Mila [neregistrovani]

oblacenje

Kad sam tek trebala da pocnem da radim,prvo je bilo od strane sefa u razgovoru na konkursu da li znam kako treba da dolazim obucena i ocesljana na posao? Ja kazem znam,posto nam je u srednjoj skoli razredni staresina,koja je bila zensko,rekla sta nije preporucljivo nositi na posao i kako bi trebali da se ponasamo i oblacimo za posao.Dobro onda nam recite sta mislite sta ne bi trebalo da oblacite u kancelariju.I ja naravno,sve lepo nabrojim sta smem i sta ne smem.Takodje o ponasanju sa kolegama i koleginicama,sve su nas to prvo upozorili i pitali da bi znali da odaberu kandidata uz naravno obavezne testove. I onda su mi rekli i da pokusate da udjete obuceni kako ne dolikuje nasoj firmi,vratice vas obezbedjenje. Firma koja ima norme o ponasanju i oblacenju ipak je ozbiljnija firma i kad stranke dodju i vide pristojno obucen svet od koga trazi uslugu,ponasace se drugacije.Skole,banke,fabrike,poste i sve te organizacije koje imaju dosta zaposlenih trebalo bi da imaju prikladna odela za posao.Mnogo lepse izgleda i pristojnije od onih sa deholteima,papucama,i da ne nabrajam.Moramo da znamo kako treba da se ponasamo,oblacimo i sta gde treba govoriti.Vika,dreka,nepristojne reci, ne primereno oblacenje,sve bi to trebalo dovesti u red ako mislimo da postanemo ozbiljna drzava.