Zašto Zlatni globus podiže prodaju cipela

Što se striming platforme više otimaju o gledaoce, to budžeti televizijskih serija vrtoglavo rastu, i ne vidi im se kraj.

Stigla je treća sezona „najskuplje televizijske serije ikad“ - najavljuje „Netfliks“ početak prikazivanja svoje najraskošnije kraljevske sage Kruna, ali situacija na tržištu se dramatično razlikuje u odnosu na pre dve godine kada je krenula prva sezona. Tada je ona bila dokaz da „Netfliks“ obara dotadašnje predstave o tome koliki budžet može imati neka televizijska serija. Sada, njihova izmišljena Liza Druga je tek jedan od piona u ratu vrednom milijarde dolara na tržištu striming platformi.

Prošle nedelje je predstavljena američka platforma „Dizni plus“ koja će ponuditi tri nove Marvelove serije i Mandalorijanaca raskošni televizijski dodatak univerzumu Ratova zvezda. Takve serije predstavljaju upravo ono što su naručioci želeli da postignu - neopaženo se moraju pojaviti na listi blokbastera.

Kompanija „Netfliks“ je dobila još jednog rivala, „Epl TV plus“ koji je takođe debitovao početkom novembra. Očekuje se da će njihove udarne serije, Morning Shov i See koštati približno kao i završna sezona Igre prestola. Ipak, obe će pasti u senku, ako, kako se govorka, „Eplov“ najavljeni nastavak Band of Brothersa, pod nazivom Masters of the Air, probije granicu budžetom od 20 miliona dolara po epizodi. Ako se to ne dogodi, onda „Amazonov“ Gospodar prstenova sigurno hoće. Poređenja radi, Bi-Bi-Sijev cenovnik predviđa da trošak od 1,3 miliona dolara može biti najviša cena za proizvodnju jednosatne „vrhunske“ drame.

Inflaciju budžeta pojačava i činjenica da mnogim kompanijama koje ulaze u trku na tržištu striminga, sklapanje marketinškog ugovora sa određenim brendom važnije od ostvarivanja zarade od televizijskih prava. Poznata je izjava Džefa Bezosa, predsednika „Amazona“, da „Kada osvojimo Zlatni globus, to nam pomaže da prodamo više cipela“. „Epl“ takođe, već godinama ljudima koji su kupili „ajfon“ ili neki drugi „Eplov“ uređaj, poklanjaju godinu dana besplatnog gledanja njihovog „TV plusa“. Bitka se bije za mnogo veći plen nego što su rejtinzi ili osvajanje nagrada Emi.

U međuvremenu, „Netfliks“ je još uvek u fazi „dominiraj svetom danas, račune svodi kasnije“. Planirali su da potroše 15 milijardi dolara u 2019. godini, čemu su doprineli i višemilionski ugovori sa velikim talentima za koje striming kompanija misli da će joj doneti još veću gledanost. Rajan Marfi i Šonda Rajms su dobili ogroman novac u nadi da će uspeti da smisle odgovor na HBO-ovu Igru prestola.

Što se tiče samog HBO-a, otkupom matične kompanije „Tajm Vorner“ od kompanije AT&T prošle godine u iznosu od 85 milijardi dolara dokazuje da kablovska mreža ima novca na pretek da sa svojom striming platformom „HBO Maks“ bude dostojan protivnik „Netfliksu“ i proizodi i dalje veoma skupe serije, kao što su Westworld i Succession na američkom kablu.

broj komentara 0 pošalji komentar