Erdogan poručio prvi turski električni automobil

Na svečanoj promociji prvog turskog električnog automobila TOGG, turski predsednik Redžep Tajip Erdogan je obavio probnu vožnju i izvršio porudžbinu. Turska je uspela da ostvari svoj šezdesetogodišnji san da proizvede svoj automobil – a ovaj će biti u skladu sa najnovijim dostignućima auto-industrije, što podrazumeva i autonomnu vožnju.

Fabrika u kojoj će prvi turski automobil na električni pogon biti proizveden biće izgrađena u Bursi, na milion kvadratnih metara, na zemljištu koje pripada vojsci.

Očekuje se da će u pogonima biti zaposleno oko 4.300 ljudi, uključujući 300 kvalifikovanih radnika. Godišnje će se proizvoditi 175.000 automobila, u pet različitih modela.

Automobil će imati domet do 500 kilometara i litijum-jonsku bateriju domaće proizvodnje, koja se, prema medijskim izveštajima, može napuniti do 80 odsto za manje od 30 minuta.

„Svedoci smo ostvarenja šezdesetogodišnjeg turskog sna. Naš san je bio da imamo automobil proizveden domaćom tehnologijom, koji će proneti naše ime u svetu. Tražili smo hrabre ljude da to učine i sada ih imamo“, navodi predsednik Redžep Tajip Erdogan.

Turska je prvi put pokušala da proizvede sopstveni automobil 1961. godine. Bio je to „Devrim" (Revolucija), ali projekat nije odmakao dalje od prototipa.

U godinama koje su usledile, Turska je razvila auto-industriju dovodeći strane proizvođače kao što su „Ford“, „Britiš motor korporejšn“, „Tojota“, „Honda“, „Hjundai“, „Mercedes-Benc“, MAN. Tako su nastali modeli koji su se proizvodili po stranoj licenci – „Anadol“, „Murat“, „Ojak“.

„U ovaj projekat će tokom 15 godina biti uloženo ukupno 22 milijarde turskih lira (3,7 milijardi dolara), a automobil će biti dizajniran kao pametan uređaj kompatibilan sa internet stvarima“, ističe turski predsednik posle vožnje obalom Bosfora u modelu budućeg potpuno domaćeg električnog automobila. 

Predviđeno je da potpuno električni automobil ima dve konfiguracije motora od 200 ili 400 konjskih snaga. Proizvodni pogoni treba da budu završeni 2021. godine, a prvi automobil biće proizveden 2022. godine.

broj komentara 4 pošalji komentar
(ponedeljak, 27. jan 2020, 07:37) - anonymous [neregistrovani]

Ziva agonija..

Da li je moguce da se niko ne zapita kako citamo ove vesti da jedna Turska koja se u skolski mozak deteta usadjuje kao zaostala i skoro propala drzava, iako je daleko od toga, proizvodi elektricni automobil koji je bilo doskora nemoguce registrovati u evropskoj naprednoj Srbiji jer nema kubikazu? Nas covek je napravio mali gradski elektricni automobil i prilikom sertifikacije mu je saopsteno da to u Srbiji ne moze proci. Koliko je takvih mladih ljudi napustilo zemlju, da nam se sada serviraju ovakve vesti, skoro kao ostvarenje naucno-fantasticnih dostignuca a iste ili bolje mozgove je nas sistem proterao iz zemlje? Gde gresimo, ko nas gusi? Da li sve mnogoljudniji pokret tzv. "Zivih ljudi" u Italiji i sirom sveta nije dovoljan pokazatelj da nesto ozbiljno nije u redu sa vazalnim drzavama?

(subota, 25. jan 2020, 15:58) - anonymous [neregistrovani]

.

Po cemu bolji?

(subota, 25. jan 2020, 15:24) - anonymous Milan [neregistrovani]

Samo napred

Ovaj put treba i Srbija da pravi. Razvijti svoje proizvode. Niko drugi nije bolji. Mislim da je dosta da druge zemlje dominiraju nekim stvarima. Došlo je vreme preokreta.
Živela Srbija.

(subota, 25. jan 2020, 14:25) - Dragoslav [neregistrovani]

Odlican auto

Bolji i jeftiniji od izvikanih nemackih marki.