Susret najboljih gejmera iz regiona – počeo „Gejms kon“

Počeo je četvrti „Gejms kon“ – festival gejminga i pop kulture. Predstavljaju se i nezavisni i veliki proizvođači video-igara, a kroz tri hale Beogradskog sajma, do nedelje će prodefilovati najbolji gejmeri iz regiona.

Pod kupolama Beogradskog sajma – nezavisni proizvođači video-igara. Očekuju da baš njihov proizvod primete veliki igrači. 

„Skupila se grupa prijatelja koji, osim što vole igrati takođe vole i istraživati gejming industriju, i palo nam je na pamet, zašto ne bi pokrenuli nešto svoje", kaže Mateja Raduš iz "Blacksmith Games Studio" u Beogradu.

Sopstvene izume bi da ponude i oni koji razvijaju sve sofisticiraniju opremu.

„Svakog dana se pojavi neki novi brend, neki novi entuzijasta koji pokušava da sa svojim proizvodom dokaže da je boilji od konkurencije, dešavaju se stvari koje su bile i očekivane, jer sport raste enormnom brzinom“ rekao je Igor Jovanović iz „Gama grupe“.

U novcu – to je 200 milijardi dolara. To su prihodi koji se sledeće godine očekuju u gejming industriji u svetu. U Srbiji, proizvođači video-igara su prošle godine zaradili blizu 100 miliona evra. Trenutno ih je 65, najviše u Beogradu i Novom Sadu.

Procenjuje se da je u našoj zemlji oko milion i po gejmera. 500 najboljih će se na festivalu takmičiti za nagrade od 500 do 1.500 evra.

„Zapravo smo mi po ovom pitanju prilično u korak sa svetom. Naše najveće takmičenje, čiji je nagradni fond 20.000 evra, je u rangu sa Nemačkom i Španijom i Velikom Britanijom, gde pričamo o sličnim biznisima. Plate još nisu na tom nivou ali nije toliko velika razlika. Došao nam je biznis akcelerator čak iz Kine da pogleda šta naša pamet može da smisli“,  ispričao je Mihailo Džaril iz „Fortune".

„Dolaze nam klijenti koje nismo očekivali, klijenti iz Turske, Abu Dabija, sa svih strana žele da prezentuju, jer ovo tržište postaje interesantno“, kaže, ispred Festivala, Srđan Mojsić.

To je uočio i „Telekom“. Kompanija je zato predstavila MTS klaud gejming platformu – pristup video igrama bez konzole ili dodatnog hardvera, uz prednosti optičke mreže.

„Želimo ovim da podstaknemo i lokalne proizvođače video igara koji za sada nisu vidljivi na lokalnom tržištu, nego uglavnom izvoze“ kaže Nikola Matović iz „Telekoma Srbije“.

„Gejms kon“ je najveći festival gejminga i pop kulture u regionu. Na početku četvrte sezone, kažu, želja im je da postanu simbol digitalne Srbije.

broj komentara 0 pošalji komentar