Put do naslednika „konkorda“ vodi preko „miga 29“

Za tri do četiri godine mogao bi da poleti ruski supersonični putnički avion. Za potrebe testiranja koristiće se modifikovani borbeni avion „mig 29“.

Supersoničniputnički avioni pojavili su se pre nekoliko decenija, ali ruski Tu-144 i britansko-francuski „konkord“ nisu dugo zaživeli zbog bezbednosnih problema, cene, i velike buke tokom leta.

Sada nekoliko kompanija pokušava da zauzme to mesto na tržištu uključujući „Spajk aerospejs“, „Bum supersonik“ i „Lokid Martin“. U trku su uključene i ruske kompanije i istraživači koji su se udružili ove godine.

Jedan od članova ruskog udruženog programa, CAGI, mogao bi da izvede prvi probni let 2022. ili 2023. godine, rekao je Kiril Sipalo iz tog instituta.

„Verovatno će to biti 'mig 29' sa svojim standardnim RD-33 motorima i ostalom opremom. Naravno, to neće biti pravi supersonični biznis avion. To će biti prototip koji će nam pomoći da dođemo do konačnog izgleda aviona“, naveo je Sipalo.

Centralni aerohidrodinamički institut (CAGI) je glavni naučnoistraživački centar ruskog vazduhoplovstva. Već godinama radi na obliku aviona koji bi smanjio buku.

Istraživači se nadaju da bi mogli da smanje buku supersoničnih aviona na prihvatljiv nivo. Poslednji model koji su predlagali bio je prikazan na izložbi MAKS u avgustu.

Ipak, rešavanje problema sa bukom je samo jedan deo slagalice. Supersonični putnički avion mora da ima novi motor sa smanjenom potrošnjom goriva.

Rusija ima motore pomoću kojih avioni postižu supersonične brzine, ali svi su vojni i svi troše mnogo kerozina.

Sipalo veruje da poslovni supersonični avion može da postigne komercijalni uspeh ako bi za dvostruko brže vreme putovanja cena bila 20 odsto viša nego za današnji let u biznis klasi.

„Nadamo se da ćemo paralelno sa radom na demonstratoru raditi i na motoru“, naveo je direktor ruskog instituta i dodao da je u normalnim uslovima potrebno od pet do sedam godina da se osmisli motor.

broj komentara 0 pošalji komentar