Kako oglašavanje na „Guglu“ pomaže preduzetnicima?

Svejedno da li ste preduzetnik početnik ili iskusni vlasnik firme, sigurno ste svesni činjenice da oglašavanje svakog oblika poslovanja ima presudan značaj na putu ka uspehu. U digitalnoj eri u kojoj živimo, internet oglašavanje je gotovo potpuno preuzelo primat u odnosu na tradicionalne reklame i postalo je glavno marketinško oružje kompanija širom sveta.

Koji god proizvod ili uslugu da tražite, gde ćete prvo pokušati? Na internetu, naravno. Isto važi i ako nudite svoje proizvode i usluge – bilo kojim poslom da se bavite, internet je danas najbolje mesto da reklamirate svoj biznis.

Postoje brojni poznati internet pretraživači kao što je Jahu, Bing, ruski Jandeks ili kineski Baidu.

Ali koja vam aktivnost prvo padne na pamet kad pomenemo internet? Pa da ste prvi na organskim pretragama na Guglu, zar ne?

Zašto je „Gugl“ toliko važan za vaš posao?

Prema izveštaju sajta statista.com iz jula ove godine, internet aktivno koristi 4,33 milijarde ljudi, odnosno 58 odsto svetske populacije.

Sa udelom od 78 odsto u ukupnom broju pretraživanja na internetu, „Gugl“ predstavlja apsolutnog globalnog lidera i neiscrpan resurs za svakog preduzetnika koji želi da oglašava svoje poslovanje.

Gugl ima više od 3,5 milijardi upita dnevno, odnosno 1,2 triliona godišnje, a taj broj svake godine raste u proseku za deset odsto.

Ovi podaci nedvosmisleno pokazuju da Gugl pretraživač dominira u svetu interneta.

Međutim, Gugl nije samo običan pretraživač. Postoje brojni alati koji se nude preduzetnicima i koji mogu biti od velike koristi za svakog ko želi da uz pomoć internet marketinga plasira svoje proizvode i usluge ciljanoj grupi potrošača.

Gugl oglašavanje (Google Ads)

Milioni kompanija iz svih delova sveta koriste ovaj način oglašavanja na internetu. Gugl ads (Google Ads) je usluga plaćenog oglašavanja koja oglašivačima omogućava da u pretraživaču mogu da prikazuju svoje oglase na koje posetioci mogu da kliknu (tzv. sponzorisane veze). 

Koristeći sistem plaćanja po kliku (PPC), oglašivači licitiraju za određene ključne reči za koje žele da se njihovi plaćeni oglasi prikazuju u rezultatima pretrage.

Kada korisnik izvrši pretragu koja sadrži te ključne reči, Gugl će prikazati plaćene oglase. S obzirom na to da je reč o „pej per klik“ sistemu, oglašivač plaća reklamu samo ako korisnik klikne na njegov oglas. 

Jedan od glavnih razloga zašto je Google Ads platforma korisna za svaki biznis jeste lako i jednostavno targetiranje ciljne grupe korisnika. Pod uslovom da su ispravno postavljeni, Gugl oglasi će vam osigurati ciljanje pravih ljudi, na pravom mestu i u pravo vreme.

Platforma omogućava targetiranje većeg broja ključnih reči istovremeno, demografski prikaz korisnika prema godinama, polu, roditeljskom statusu i slično.

Pored toga, ako ste vlasnik male, lokalne firme, možete se fokusirati na određeni region ili grad, a svaki korisnik Google Ads platforme može zakazati vremensko targetiranje u određenom delu dana ili samo u pojedinim danima u nedelji.

Korisnicima takođe stoje na raspolaganju i remarketing kampanje. Google Ads se fokusira na publiku koja je na osnovu svog ponašanja na mreži već nagovestila da je na neki način zainteresovana za vaše poslovanje, koja je pretraživala slične proizvode ili je već posećivala vaš poslovni sajt.

Gugl oglašavanje i SEO – dobitna kombinacija

U zavisnosti od budžeta kampanje, ključnih reči i targetiranja, Gugl oglasi mogu doneti brze, gotovo trenutne rezultate, znatno brže nego što to može SEO.

Međutim, Gugl oglašavanje je kratkoročna marketiška strategija i ona ni na koji način ne može da umanji važnost organskog saobraćaja i SEO optimizacije za pretraživače.

Za svakog ko želi da njegovo poslovanje bude trajno vidljivo na visokim pozicijama u Gugl pretraživaču, ključno je da shvati da Gugl oglasi ne mogu nikako da budu zamena za SEO.

Ove dve strategije nisu uporedive, niti su slične. SEO optimizacija je dugoročna strategija. Ona predstavlja krucijalnu komponentu opstanka vašeg biznisa na internetu, i treba da bude neprekidna, kontinuirana, bez obzira na to da li koristite Google Ads ili ne.

A najbolje marketinške strategije su one koje koriste kombinaciju Gugl oglašavanja i SEO optimizacije, pa i raznih drugih oblika digitalnog marketinga.

broj komentara 0 pošalji komentar