Када гуме „оду“ у хотел

Октобар и март – то су месеци урезани у меморији сваког возача због законски прописане замене гума. Поред обавезе ту је и брига где сместити пнеуматике који тренутно нису потребни. Неки то раде у хотелу за гуме.

Постоји и место где на одмор долазе гуме. Било саме, у пару или већем друштву, увек су добродошле под условом да су аутомобилске. Иако их нема у туристичкој понуди, хотели за пнеуматике последњих година изузетно су популарни.

„Београд је задњих година повећао број становника, а смањен је паркинг простор. Сваке године бележимо пораст чувања гума. Основно је да гуме буду правилно сложене, на кант и температура је просечна у току године рецимо око 17-18 степени, што одговара да гума сачува свој вискозитет односно квалитет, да не губи и не мења карактеристике“, каже Мирослав Попов из „Ауто-сервиса“.

Да не би изгубиле квалитет, за гуме је битно да једном месечно промене положај. Постоји разлог и зашто стоје једна поред друге.

„Кад стоје једна на другој сложене оне се мало деформишу и приликом мотаже је теже монтирати такву гуму и она неко време задржи тај мало деформисан облик“, објашњава Попов.

На који временски период ће оставити гуме, избор је на муштеријама, иако је највише оних који бирају да пнеуматици бораве у хотелу од сезоне до сезоне. Цена у свим хотелима, приближно је иста, па и у овом који постоји већ шест година. На месечном нивоу чување све четири гуме је око 450 динара, а када је у питању комплетан точак износ се дуплира. Гужви због смене гума још нема.

„Људи увек чекају задњи моменат. Сада је температура таква да људи мало одуговлаче и првенствено сад фирме монтирају јер оне су уско везане са законом. Грађанство мало пролонгира“, открива Попов.

Иако су све собе у овом хотелу пуне запослени на рецепцији кажу да забуне која је чија гума нема јер су све оне обележене налепницама на којима пише број регистрације и реверса у којем се налази име и презиме власника, марка аутомобила, али и датум када је гума стигла у хотел.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(понедељак, 28. окт 2019, 18:54) - Pedja [нерегистровани]

Nije zlato sve sto sija

Najbolje je gumu pojedinacno ubaciti u kesu i dobro zatvoriti da bi odrzavala vlaznost tj. da se ne suši jer je guma porozna i gubi viskozitet. Rotacija i verikalan polozaj su pozeljni, ali je najvaznije da se nicim ne utice na deformitet. Sve ovo su mi rekli stari vulkanizeri.

(недеља, 27. окт 2019, 11:04) - anonymous [нерегистровани]

Kradje moguce

Kolegi su ukrali nove japanske gume Yokohama godinu dana stare, i uvalili mu Pirelli za njih