Халал туризам и агенти за промоцију

Како се повећава број муслимана у свету и њихово богатство, тако расте и комерцијални интерес за овом категоријом потрошача. Халал туризам је нова туристичка грана која има велики потенцијал и у наредним годинама се очекује његов бум.

Уколико жели да буде озбиљно туристичко одредиште, Србија мора да испрати сваки нови тренд. Халал тржиште је најбрже растуће у свету, има 1,6 милијарди становника, најмлађу популацију и велику куповну моћ. Због тога многе земље све више улажу у халал хотеле, ресторане, банке. И у Београду ради неколико халал ресторана.

„Халал је нешто што је чисто, здраво, Богом препоручено. Муслиманима је то обавезна храна, а за све друге допуштена. Други сегмент подразумева услугу која у свом садржају има место где би човек могао да обави своју молитву“, рекао је Мустафа Јусуфспахић, муфтија београдски.

Халал тржиште код нас подразумева углавном храну и пиће и из те области сертификат има 50-так компанија. Међутим, то је много шири концепт и обухвата и сегмент услуга, поред угоститељства и туризам, финансије, здравство. Најбољу халал понуду у Европи има Босна и Херцеговина.

„Србија је земља која у себи има велики број муслимана. У смислу природе, Србија има огромне потенцијале да у хотелима има халал туризам“, напомиње муфтија.  

Најпопуларније дестинације за халал туризам тренутно су Уједињени Арапски Емирати, Малезија, Индонезија, Турска, Саудијска Арабија, Катар и северно-афричке земље, посебно Египат и Мароко.

Очекује се да муслимански туристи до 2026. године троше 300 милијарди долара, на дестинацијама широм света. Због тога су многе земље ангажовале специјалне агенције за промоцију својих халал потенцијала.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(четвртак, 10. окт 2019, 11:49) - anonymous [нерегистровани]

Maa, dajte molim Vas

Retko da ima nesto na ovoj planeti a da nije zagadjeno. Tako i s tom hranom.