Пресвлачење намештаја – бескрајна игра креативности

Љубитељима ентеријера, чију потребу за честим преуређењем животног простора не задовољава пар декоративних ситница, нове завесе или тепих, пресвлачење крупних комада намештаја доноси бескрајну испуњеност.

Одавно је превазиђена пракса да све у просторији буде намештено у једном стилу. Исти материјал, незнатно одступање у боји али ни најмање у дезену, остало је иза нас.

Нова правила омогућавају нам да не пресвлачимо сав намештај одједном, што тапацирање чини далеко приступачнијим. С друге стране, морамо да водимо рачуна да не претерамо већ да све буде сродних боја, линија и текстуре.

Са извођачем радова, Данилом Плавшином, направили смо комбинацију материјала за пресвлачење гарнитуре, фотеље и јастука, водећи рачуна о завесама, драперима али и остатку ентеријера.

Изабрали смо групу материјала која одговара модерним ентеријерима и гарнитурама равних линија. Данило нам је скренуо пажњу и на неколико начина опшивке.

„Врло често, због величине троседа или угаоне гарнитуре, бирамо једнобојан штоф у некој неутралној, сивој или беж боји. То повезујемо са детаљима из палете три боје, на пример жуте, зелене и плаве.

За једну групу јастучница, димензија 40 пута 40, можемо да одаберемо прву од три изабране боје, и то на пруге. У другој боји правимо јастуке димензија 50 пута 50 а у трећој 60 пута 60“.

Препорука је да бирамо различите дезене али из једне карте материјала. Да као додатке, односно детаље, користимо нијансе три основне боје.

Увек су у тренду неутралне боје, попут беж и сиве. Оне су, притом, веома захвалне за одржавање. За оне који су спремни да мало ризикују, дизајнери ентеријера препоручују да то ураде помоћу бордо или мастило плаве.

Требало би да све ускладимо са остатком ентеријера, али ослањајући се, пре свега, на лични укус.

Опрезно са трендовима

Када нас привуче нешто актуелно, попут плиша који већ две сезоне доминира међу материјалима, требало би да размислимо да ли нам заиста и треба.

Затим, за који комад намештаја и у коју сврху планирамо да га користимо. На основу искуства са клијентима, Данило Плавшин каже:

„Тренд свако ствара за себе. Али, нешто што се враћа а везивало се за нека прошла времена, је плиш. Одвајамо тај вештачки плиш који је доста захвалнији за одржавање али, с друге стране, може да у простору изгледа неелегантно. С друге стране, природни плишеви су скупљи, делују много ексклузивније и елегантније, али су лошији за одржавање“.

Тапацирање намештаја - завршна обрада

Материјале за пресвлачење гарнитура, столица, фотеља, троседа, двоседа требало би да бирамо према намени. Важно је и да се распитамо каква све завршна обрада тапацирања намештаја постоји.

На пример: кедар је начин опшивке на фотељама, креветима или јастуцима - то су подврнуте и опшивене ивице. Риш је падајући део материјала ширине и до 10 центиметара. Гуртна је декоративна трака која се ставља на завршетке између дрвета и штофа. Препорука је да буде контраст материјалу на који се ставља. Ту су и нитне које се фарбају у одговарајућу боју.

„Уколико нам простор дозвољава можемо да се играмо и са драперима. Ако сређујемо мањи простор можемо да смањимо број декоративних јастука, а додамо драпер са орнаментима. Ако не желимо да се одрекнемо јастука, требало би да ставимо светлији драпер“ – саветује Данило Плавшин.

Одржавање

Чак и када је нешто направљено од негоривог материјала или декларисано као отпорно на воду и прљање, не препоручује се бахат већ пажљив однос према томе. Синтетика, односно вештачки материјали, лакше се чисте.

„Ти вештачки материјали не изгледају уопште лоше и то нико не процењује и не види на око, напротив, ми више продајемо ту врсту материјала, више се и прави јер су повољнији, сасвим лепо изгледају тако да је то апсолутни предлог за све. С друге стране, природни материјали више су ствар личног избора, престижа и нечије жеље“, каже Данило.

На крају сваке ентеријер приче, подсећамо вас да је корисно да послушамо савете стручњака и да испратимо трендове, али да је ипак најважније да свој простор уредимо тако да нама у њему буде пријатно и лепо.

 

 

 

Остали аутори: Оливера Перковски
број коментара 0 Пошаљи коментар