Зашто Златни глобус подиже продају ципела

Што се стриминг платформе више отимају о гледаоце, то буџети телевизијских серија вртоглаво расту, и не види им се крај.

Стигла је трећа сезона „најскупље телевизијске серије икад“ - најављује „Нетфликс“ почетак приказивања своје најраскошније краљевске саге Круна, али ситуација на тржишту се драматично разликује у односу на пре две године када је кренула прва сезона. Тада је она била доказ да „Нетфликс“ обара дотадашње представе о томе колики буџет може имати нека телевизијска серија. Сада, њихова измишљена Лиза Друга је тек један од пиона у рату вредном милијарде долара на тржишту стриминг платформи.

Прошле недеље је представљена америчка платформа „Дизни плус“ која ће понудити три нове Марвелове серије и Мандалоријанаца раскошни телевизијски додатак универзуму Ратова звезда. Такве серије представљају управо оно што су наручиоци желели да постигну - неопажено се морају појавити на листи блокбастера.

Компанија „Нетфликс“ је добила још једног ривала, „Епл ТВ плус“ који је такође дебитовао почетком новембра. Очекује се да ће њихове ударне серије, Morning Shov и See коштати приближно као и завршна сезона Игре престола. Ипак, обе ће пасти у сенку, ако, како се говорка, „Еплов“ најављени наставак Band of Brothersа, под називом Masters of the Air, пробије границу буџетом од 20 милиона долара по епизоди. Ако се то не догоди, онда „Амазонов“ Господар прстенова сигурно хоће. Поређења ради, Би-Би-Сијев ценовник предвиђа да трошак од 1,3 милиона долара може бити највиша цена за производњу једносатне „врхунске“ драме.

Инфлацију буџета појачава и чињеница да многим компанијама које улазе у трку на тржишту стриминга, склапање маркетиншког уговора са одређеним брендом важније од остваривања зараде од телевизијских права. Позната је изјава Џефа Безоса, председника „Амазона“, да „Када освојимо Златни глобус, то нам помаже да продамо више ципела“. „Епл“ такође, већ годинама људима који су купили „ајфон“ или неки други „Еплов“ уређај, поклањају годину дана бесплатног гледања њиховог „ТВ плуса“. Битка се бије за много већи плен него што су рејтинзи или освајање награда Еми.

У међувремену, „Нетфликс“ је још увек у фази „доминирај светом данас, рачуне своди касније“. Планирали су да потроше 15 милијарди долара у 2019. години, чему су допринели и вишемилионски уговори са великим талентима за које стриминг компанија мисли да ће јој донети још већу гледаност. Рајан Марфи и Шонда Рајмс су добили огроман новац у нади да ће успети да смисле одговор на ХБО-ову Игру престола.

Што се тиче самог ХБО-а, откупом матичне компаније „Тајм Ворнер“ од компаније АТ&Т прошле године у износу од 85 милијарди долара доказује да кабловска мрежа има новца на претек да са својом стриминг платформом „ХБО Макс“ буде достојан противник „Нетфликсу“ и произоди и даље веома скупе серије, као што су Westworld и Succession на америчком каблу.

број коментара 0 Пошаљи коментар