Србија све ближa филмским мекама

Од страних филмских екипа које снимају у нашој земљи, Србија одлично заради, поправља имиџ и постаје туристички атрактивнија. Управо због тога, Влада Србије је на предлог Министарства привреде усвојила нову Уредбу о подстицајима за продукцију аудио-визуелних дела, којом је проценат повраћаја инвеститору повећан са 20 на 25 одсто. Издвојено је двоструко више новца него прошле године – 800 милиона динара.

Нови Зеланд су прославили Хобити, Дубровник Игра престола, а Праг и Карлове Вари – Џејмс Бонд.

Лидерску позицију у региону у филмској индустрији годинама је држао Праг. Недавно, титулу му је преотела Будимпешта, изградњом огромног броја најсавременијих студија по мери захтевних страних продукција.

Са тим филмским мекама Србија не може да се упоређује, али је на добром путу да постане привлачно одредиште филмаџија. Због бурне историје имамо читаву лепезу разноликих амбијенталних целина, а најновија владина одлука практично је позивница.

„Јер је ово један од примера првих структуралних подршки креативним индустријама у Србији, где се креативне индустрије, у овом случају филм, не посматрају само као култура, већ и као запошљавање, као подршка малим и средњим предузећима у земљи и као довођење страних инвестиција, односно повећање извоза“, истиче Милица Божанић из удружења „Филм ин Сербија“.

Сваки евро уложен у подстицање филмске индустрије, шестоструко се враћа.

За прве две године програма подржана је производња 37 домаћих и међународних аудио-визуелних пројеката, што је Србији донело више од тридесет милиона евра инвестиција. У току је реализација још око 20 пројеката, а очекује се да ће, уз додатни подстицај од 25 одсто, годишње моћи да се оствари знатно више инвестиција.

Од новца који филмска екипа потроши боравећи у некој земљи, 60 одсто одлази на продукцијске трошкове, а 40 одсто на друге индустрије, посебно туризам, саобраћај, трговину, инфраструктуру и услужне делатности.

Србија у пројектима страних продукција најчешће представља неку другу локацију, па је тако, на пример, у једном индијском филму Бабин зуб на Старој планини представљао Монт Еверест. Права ствар ће бити када Србија буде глумила саму себе.

„То је управо оно што је најважније. Ми заиста верујемо да ће се у будуће снимати филмови тако што ће се у њима видети да су снимани у Србији и на тај начин значајно скренути пажња на све оне лепоте које ми имамо да пружимо. Ми јесмо врло атрактивни и верујем да ћемо моћи у наредном периоду да се и тако прикажемо у познатим филмовима“, сматра Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије.

На светском нивоу, у филмском туризму, најдаље су отишли Британци. Сваки седми туриста који дође, на пример, у Лондон, жели да посети локације на којима су снимана нека филмска и серијска ремек-дела.

Британска филмска индустрија је у најтешњој сарадњи са Туристичком организацијом Велике Британије. Пажљиво се планира шта ће се снимати наредних година, а од чега ће подједнаке користи имати и филм и туризам.

број коментара 0 пошаљи коментар