Производња „смарт" возила се сели у Кину

Кинеска аутомобилска компанија „Џили“ преузела је 50 одсто удела у „Смарту“ од „Дајмлера“. Заједно ће управљати компанијом градског аутомобила, која тежи да постане само електрични бренд. „Смарт“ аутомобили ће се од следеће године производити у Кини. Да ли ће тако Европа остати без још једног бренда?

За многе који поседују „смарт" возила код нас добра је вест да ће моћи још бар 15 година да имају техничку подршку за садашња возила преко овлашћене мреже „Мерцедеса". Међутим, нови електрични „смартови" имаће издвојену продају и сервис.

Нови електрични модели стижу од 2022. године па надаље. „Мерцедес-Бенц" ће водити рачуна о дизајну и стилу будућих модела, а „Џили" ће водити сектор за инжењеринг.

„Неће бити разлике у квалитету, идемо на премијум бренд који ће и по стандрарду пластике и стандарду електрокомпоненти бити на високом светском нивоу", каже Олега Калеус из „Дајмлера".

Главна продаја се очекује у Кини које је иначе и највеће тржиште у свету.

„Имамо амбицизне планове за производњу од 100.000 до 350.000 малих градских аутомобила. Годишње то ће бити велики профит и за Мерцедес али и за Џили фабирку", тврди Ли Шуфу из компаније „Гили Кина".

До лансирања нових модела 2022. године, садашњи „смарт" аутомобили настављају да се производе у „Дајмлеровим" погонима у Француској и Новом Месту у Словенији.

број коментара 0 Пошаљи коментар