Колико ћемо чекати на еколошки прихватљиве летове

После аутомобила као загађивача ваздуха, и авио-индустрија очекује да ће се поједине летелице покретати и на струју. Авионски промет производи 2,5 одсто годишње глобалне емисије угљен-диоксида и један је од највећих загађивача у свету. Зато је „Ербас“ представио своје планове за наредне деценије.

Европски ваздухопловни концерн „Ербас“ жели да изгради први авион с ниском емисијом угљеника који би требало да буде пуштен у промет до 2035. године.

Извршни директор компаније Гијом Фори у Хамбургу је рекао да би авион могао да буде хибридни, што значи да би комбиновао класично гориво и струју, или би као гориво могао да користи водоник или неко климатски неутрално гориво.

„Две ствари су јако битне, а то је аеродинамика и коришћење енергије из обновљивих извора. Да је и ово могуће показао је први соларни авион који је само на Сунчеву енергију обишао свет. Али експерименти служе да би се касније увели у производњу“, напомиње Фабрицио Бергер из компаније „Ербас“.

Развој потребне технологије је још у повоју и у питању је врло сложен процес који ће трајати годинама или чак деценијама, кажу у „Ербасу“.

„Као што видите, авион својим обликом све више подсећа на птицу него на цигару коју неко гура. Морамо искористити све погодности аеродинамике“, додаје Бергер.

У „Ербасу“ истичу да су свесни своје одговорности и успели су да знатно смање потрошњу горива по путнику захваљујући лакшим авионима са снажнијим моторима, а еколошки прихватљиви летови приоритет су те компаније.

број коментара 7 Пошаљи коментар
(петак, 06. дец 2019, 17:59) - anonymous [нерегистровани]

Zasto leti ovaj svijet...???

Da li je cilj zivota za svakog od nas--- sedam milijardi...???
Obletjeti tri puta oko planete...???
Oprostite hocu da budem prvi...
Sretan bozic svim hriscanima...

(четвртак, 05. дец 2019, 18:40) - anonymous [нерегистровани]

Granice cekanja...???

Granice cekanja...
Nesmiju stajati na smjeru buducnosti...
Ko to ceka.. Ceko letove i neciju "" stize avijacija..
Mili sugradjani ..
Stanovnici planete zemlje su usli u sferu prezivljavanja...

(уторак, 03. дец 2019, 12:21) - anonymous [нерегистровани]

@ Avioindustrija protiv ekologije

Pa ekolozi nam i govore da treba i da se grade ekološki čistije brze železnice, eko-avioni, eko-automobili. Ko drugi? Avio mafija kao i sva druga mafija sigurno ne. A inžinjeri koji promovišu ekološki čiste i zdravije sisteme i jesu ekolozi. Ko je ajo oni nisu. Neki tamo što sede u fitelji i polemišu inpišu članke radi rejyinga a ne rade ni osnovnu reciklažu ili razdvajanje djubreta u svojoj kući.

(уторак, 03. дец 2019, 09:56) - Боки [нерегистровани]

Апсолутно тачно

Брзе жезезнице су одговор за краће и средње раздаљине. Разумљиво да је нека алтернатива авиону за одредишта на другим континентима још далеко, али за сада би се маса тога могла сервисирати по Европи нпр. добрим железницама, али су како је то колега-гост напоменуо цене су високе и још није добро разрађена мрежа.
А ови експерименти са алтернативним авионима, не бих лако сео у њих јер колико је требало несређа да се деси док нису похватани конци шта је све са класичним горивима, а ове сада "шклопоције" са два три погона одједном - нека хвала, на неки дужи рок.

(понедељак, 02. дец 2019, 15:35) - anonymous [нерегистровани]

Avioindustrija protiv ekologije

Umesto sto cemo sagraditi prvi ekoloski komercijalni putnicki avion 2035. godine (mozda), mogli bi da reaktiviramo veoma ekoloske duge zeleznicke linije po Evropi vec 2020. godine (i tone mozda, nego sigurno). Tako bi se vozili zdravije 15 godina, a mozda i brze. Vec sada je trajanje putovanja od centra Amsterdama do centra Pariza, brzim vozom ili avionom, jednako. Voz jednostavno vozi od katedrale do katedrale 5 sati. Avion leti sat vremena, a po dva sata je potrebno putovanje od centra grada do aerodroma i za aerodromsku proceduru. Uz to je voz i jeftiniji, ali u ovom trenutku nije, jer se cene voznih karti vestacki odrzavaju skupim (drzavni nameti), kako bi avio-mafija mogla da zaradjuje. Kinezi, medjutim, nemaju taj problem i oni razvijaju neometano brzu zeleznicku mrezu.
Ovo vam "ekolozi" nikada nece reci. Informaciju mozete da dobijete samo od inzenjera.

(понедељак, 02. дец 2019, 14:29) - anonymous [нерегистровани]

Najveći?

Kako može da bude jedan od najvećih zagađivača kad proizvodi samo 2,5 odsto ?

(понедељак, 02. дец 2019, 13:32) - Драагооољуб [нерегистровани]

Никада

Комерцијални авијони никада неће овако изгледати! Јер, нико неће да баца паре на заперкр који ничену не служе, а повећавају отпор ветра, потрошњу енергије (горива), тежину!!