Како да ваш аутомобил са „евро 3“ мотором положи испит

За мање од четири године Србија је увезла више од 500.000 половних возила и платила их најмање милијарду евра, а возни парк у нашој земљи је готово пунолетан. Ником зато нису нејасни разлози због којих се најављује забрана увоза аутомобила са „евро 3“ мотором. Нејасно је, међутим, шта ће онда возити сви они које возила, иако стара, још служе.

Од 21. јула аутомобилима ће се на техничким прегледима мерити издувни гасови. Новинар РТС-а који прати ову област Драган Милутиновић истиче да због тога многи "половњаци" са евро 3 мотором неће моћи да положе испит.

У 65 одсто случајева њима су скинути катализатори и ДП филтери који пречишћавају азотне оксиде.

„Катализатор је продаван и за 50 евра на црном тржишту. Ти катализатори нису чак ни код нас завршили на рециклажи, већ у суседним земљама. У катализаторима су племенити метали који се претапају и могу да буду веома наплативи на тржишту“, навео је Милутиновић.

Милош Петровић из Асоцијације увозника аутомобила истиче да имамо најстарији возни парк у Европи. Процењује да чак 1,2 милиона возила неће моћи да прође технички преглед.

„То су савесни купци, купили су шта су могли за свој новац. Немојте дозволити да опет купују нешто што је технички неисправно, што Европа већ рециклира и онда неће моћи да региструје. Дајте да те аутомобиле вратимо у исправно стање, средимо катализаторе“, рекао је Петровић.

Возачи, дакле, треба да обезбеде да је њихов аутомобил добро сервисиран и да је катализатор чист.

„Онда ћете моћи сасвим сигурно да користите свој аутомобил. Ако баш имате проблем, употреба ће бити ограничена, односно нећете моћи у Кнез Михаилову да идете са аутомобилом“, објаснио је Петровић.

Аутомобили који положе испит добијаће регистрациону налепницу која ће имати ознаку који стандард задовољавају.

Милутиновић наводи да би на основу њих требало да се процењује ко сме да уђе у град када је високо загађење, као што се ради у Сарајеву.

Његов савет је да се побољша систем јавног превоза и повећа употреба лаке железнице коју Београд има. Када би превоз био јефтинији и када би постојао паркинг за возила на улазу у град, возачи би могли да преседну у градски превоз, чиме би се у београдским општинама смањило загађење.

број коментара 33 Пошаљи коментар
(четвртак, 28. нов 2019, 00:30) - GuruSerbiaHah [нерегистровани]

pf

poenta je bila da se srbiji uvale ti automobili tj da se srbiji uvali djubre o kom srbija posle mora da se brine i uvoz djubreta je mogao da pocne. 500000 po tonu 500000 tona djubreta iz eu. Samo u srbiju. Tako se izvozi djubre. Reciklaza je skupa a mi ni nemamo kapacitete za bilo kakav veci obim reciklaze. Znate, neko je uzeo pare da to izorganizuje kako bi srbija primila enormne kolicine djubreta. Ne radi se samo o authjma. Tu su i televizori tehnika i ostalo djubre. Nije to samo eto uvozi se i to je to. To nije to. To je podvala da ti uvale milione tona otpada.

(недеља, 24. нов 2019, 16:14) - MMS car Auto [нерегистровани]

Euro3

Zar je trebalo da uvezemo toliki krs od auta iz EU pa tek onda da shvatimo da smo pogresili.

(среда, 20. нов 2019, 18:08) - anonymous [нерегистровани]

pendula

Ali onda ce drzava da izgubi novac, jer takvi najvise kupuju gorivo i voze auta, pa ce i tebi da se smanji plata na 27.000 din, pa ces i ti da kukas kako nemozes da kupis auto, s druge strane, neka ukinu akcizu na plin i subvencionisu voznju na plin, TNG svaki auto pretvara u euro 7 standard.

(понедељак, 18. нов 2019, 17:45) - DrMr [нерегистровани]

@Ma da euro 8

A jel Srbija ima toliko razvijenu privredu i veliki izvoz, da bi minimalac bio €1500 to te nije briga,ili ne znas na osnovu cega se odredjuju minimalne zarade.

(понедељак, 18. нов 2019, 16:57) - anonymous [нерегистровани]

Auto

Gde ti živiš,a gde 80 posto ljudi

(понедељак, 18. нов 2019, 12:14) - anonymous [нерегистровани]

Slažem se

I treba da se rešimo neispravni automobila. Žao mi je za one koje ne mogu da voze ispravna auta ali nismo ostali krivi. Zašto da naša djeca udišu loš zrak? Održavanje auta i neće biti problema, ako ne možete onda za vas nije auto nego autobus ili bicikl.

(понедељак, 18. нов 2019, 12:09) - tehnicki pregled [нерегистровани]

merenje hasova

svaki euro 3 motor,koji je u korektnom stanju, i ima katalizator ima 3 puta manje vrednosti od zakonom propisanih, normativi za izduvne gasove po vazecem pravilniku se odnose na datum prve registracije, tako da nisu isti po euro normama. juce smo merili punto benzinca 2003, rezultat je 0,06%co, sto odgovara normi euro 5. granica za taj auto je 1,5% da bi prosao tehnicki. gomila nebuloza je iznesena ovde. da ne pricamo o japanskim vozilima, gde uredjaj jedva registruje neku emisiju.

(понедељак, 18. нов 2019, 10:51) - Aleksandar [нерегистровани]

Euro standardi

Benzinci na auto gas i nema problema. Dizelima se doda HHO generator (200-300€). Za komercijalna dizel vozila koja prelaze preko 50.000 godišnje ili sl, isto se doda auto gas ili cng i radi kao dual fuel. Svetske sile po broju vozila na gas: Južna Koreja, Italija, Poljska, Holandija, Turska, Japan, Australija...

(понедељак, 18. нов 2019, 00:02) - anonymous [нерегистровани]

Prepravka u elektricne automobile

Nije nista novo da se izbaci stari motor i prepravi sa akumulatorskom baterijom za elektricni automobil.
Hajde bre ljud ne dramite.Jos daleke 1971 godine u zagrebu je prepravljen prvi "FICA" u elekticni automobil.Vozio je 100 km samo za jednu soljicu kafe....
E sad sto se elekticni automobili ne dopadaju drzavi jer je veoma jak naftno gasni lobi to je druga prica,a postoji i film " Who kill a electric car" . Hitno dozvoliti svima da preprave svoje automobile na elektricne u roku od 3 godine i tacka!!!

(недеља, 17. нов 2019, 20:06) - Baćko [нерегистровани]

Ma da euro 8

Treba prvo da poprave kvalitet goriva pa onda puteve a pre svega da imamo plate minimalac 1500e pozdrav lopovi