Друмски „електрошок“ – половина возила до 2025. на струју

У последње две недеље било је неколико премијера електричних и хибридних аутомобила у Европи са ценама испод 30.000 евра. Аналитичари кажу да ће до 2025. године однос продатих електричних и хибридних возила у односу на дизелаше и бензинце бити пола-пола.

Основни разлог за смањење цене батерија је масовна производња електромобила. Трајање батерије, кажу јапански стручњаци већ сада може да буде чак 22 године, што решава еколошке дилеме и доноси велику предност електроаутомобилима.

Стручњаци Опела истичу да је фаза развоја и испитивања прошла и да су спремни да тржишту већ следеће године понуде прву електричну „корсу“ са дометом од 340 километара и ценом испод 30.000 евра.

Ако се узму донације држава чланица ЕУ и предности од путарине, паркирања и вожње у градском језгру овакав аутомобил могао би да се исплати у потпуности за пет до осам година, а његова цена за купца би била уз субвенцију испод 15.000 евра.

„Почиње потпуно нова ера у аутоиндустрији, почиње масовна производња и употреба електроаутомобила. Новост је да ћемо и ми као произвођачи улагати у инфраструктуру за пуњење, а као први нудимо у цену возила и пуњач од 11 киловата за вашу гаражу“, каже

„Фолксваген“ већ нуди на свом сајту куповину новог електровозила испод 30.000 евра уз које добијате 2000 киловат-часова струје бесплатно. Сви произвођачи сада дају гаранцију на батерију дужу од седам година, а први пут је и једно од најпознатијих теренских возила „џип“ добило и електропогон.

„Крајслер“ има намеру да до 2025 године сви теренци „џип“ иду на струју. Кажу то није мода већ револуција која ће оне који не буду били спремни избрисати са карте аутомобилских марки.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(недеља, 09. јун 2019, 12:28) - anonymous [нерегистровани]

Значи убиће порезима

Сад државе добијају значајна средства од акциза на нафтне деривате, а електро аутомобиле ће субвенционисати. Значи, пореске стопе ће да скоче...

(субота, 08. јун 2019, 11:07) - anonymous [нерегистровани]

mož da bidne al ne mora da znači

Ako kažu analitičari neka bude.Da su rekli 2035 ili 2045 ja bih im verovao ovako nema šanse.Iz više razloga ali prvi i osnovni je naftni lobi, zatim ogroman gubitak radnih mesta a pre svega infrastruktura,Zašto se ne da se ovog trenutka počne sa izgradnjom za sedam godina je nemoguće pola sveta pokriti sa mestima za punjenje.Odakle tolika električna energija?Da li to znači izgradnju novih nukleraki (vreme gradnje i ekologija)?Zašto se ne smanjuje prozvodnja klasičnih automobila, kada će početi prozvodnja tolikih automobila i ko može da napravi milione električnih vozila za za ovih nekoliko godina.Znači priče , doduše lepe, ali ostaje za sada samo lepa želja.

(петак, 07. јун 2019, 17:29) - Dragan [нерегистровани]

Super vest ali i opreznost u smislu potrošačkog elementa

Ovo je super vest! Baterija koja traje 7 godina, i to je relativno dobro, ali možda i premalo za naše standarde!? Opreznost treba imati u vezi vrste baterije i strategijskom razvoju baterija...Litijumska baterija, kolko znam, se ne receklira!? Na svetskim jakim univerzitetima i pojedinim istraživačkim projektima, se već sada razvijaju baterije koje su i do deset puta kapacitivno jače u odnosu na gabarit litijumske baterije, ali i težine...Takodje se i recekliraju...Možda je pogodnost ta da se na postojećem, kupljenom automobilu, baterija može možda i zameniti, novom , savremenijom...Takodje se u "garažama" već razvijaju posebni "magnetno-gravitacioni" motori, koji koriste svojevrsno pretvaranje, fizikalno slabo objašnjene "gravitacione i magnetne energije" u mehaničku energiju na osovini...Da ne spomenimo i to, da se i energija iz "etra" (Nikola Tesla), perspektivnije razgleda i naučno tretira...

(петак, 07. јун 2019, 17:24) - anonymous [нерегистровани]

kola

a odakle njima baterije za sva ta vozila jedna bateria samo njen proizvod zagadjuje se okolina sa 120000 hiljade co2 a obicna kola to tada prosla 100000 hiljde km,jos nesto odakle ce da nabavi rudu jer kinezi nece da im prodaje jer imaju embargo