Нови концепт за челичну птицу у авио-индустрији

Холандска авиокомпанија КЛМ финансира пројекaт који би могао да промени облик и конфигурацију комерцијалних авиона.

Импресивни дизајн новог авиона "Flying-V", има исти промер крила као и постојећи авиони. Има места за 314 путника.

Име је добио по "Gibson Flying-V" електричној гитари, коју су користили легандарни гитаристи, од Едија ван Хелена, преко Џима Хендрикса и Брајана Маја, па до Кита Ричардса.

Концепт авиона су развили научници на Технолошком универзитету „Делфт“ у Холандији, а дизајниран је у облику латиничног слова В.

Авион ће трошити 20 одсто мање горива од актуелних авиона, а у његова крила ће се смештати путници, терет, гориво...

Предвиђено је да се мотори налазе у задњем делу, а дизајн ће драстично смањити отпор ваздуха и емисију гасова.

Авион по величини подсећа на моделе авиона „Ербас А 350“ и „Боинг 787“, а могао би да користи и постојеће улазне капије, хангаре и писте. Широк је 65, а дугачак 55 метара.

број коментара 6 Пошаљи коментар
(среда, 05. јун 2019, 14:53) - anonymous [нерегистровани]

Ako je vjerovati

Nasim komentatorima ovi u KLM-u i pomenutom univerzitetu su totalno promasili profesiju, kao sto je prvi komentator promasio temu:)

(среда, 05. јун 2019, 13:30) - anonymous [нерегистровани]

Zivi pis! :)

E bas mi je drago sto se u sve razumemo!

(уторак, 04. јун 2019, 11:50) - anonymous [нерегистровани]

To ti je kad industrijski dizajner misli da može da napravi avion

Teško je ovde izabrati najveću glupost. Možda to što se putnici smeštaju u "krila" zajedno sa gorivom? Postoji jasan razlog zašto se gorivo drži u krilima, a putnici u trupu. Drugo, avion sa dva veoma debela krila će imati manji otpor vazduha? Kako da ne. Mogu da se koriste postojeći terminali? Možda, ako će svi putnici da prolaze kroz to jedno krilo. Dakle, skroz iz drugog krila prvo dođi do ovog? Za to bi morali da imaju veoma širok hodnik, a to bi bio bačen prostor. Nema šanse. Mora da se tovari i prazni istovremeno sa obe strane što je na aerodromima neizvodljivo, jer bi morali da imaju po dva priključka. Preskupo i suviše komplikovano. Pa onda činjenica da piloti sigurno ne bi imali istu preglednost, a tu je i enormno visok stajni trap koji zahteva mnogo više prostora, ali je izložen i daleko većem pritisku, a bila bi neophodna i sasvim nova oprema za utorvar i istovar terera (jako skupo). Emisija gasova ne zavisi od oblika, nego potrošnje goriva. Itd.

(уторак, 04. јун 2019, 08:16) - anonymous [нерегистровани]

Celicna?

Avioni se prave od aluminijuma, ne od celika. Bio bi pretezak da bi poletio.

(понедељак, 03. јун 2019, 21:16) - Drmr [нерегистровани]

@GITRA

Ejjjj o cemu ti to?U tekstu nije aktuelna gitara,vec se radio o avijonu.

(понедељак, 03. јун 2019, 20:36) - anonymousTO3A [нерегистровани]

GITARA

Hendriks je prvi proslavio tu gitaru, pa Rudi Senker (Skorpionsi) I ovih dana Leni Kravic.
Brajan Mej je sa njegovim ocem napravio gitaru, koju nikada nije menjao I nikada nigde
ga nisam vide sa nekom drugom gitarom! Edi Van H. Fender Strat. I retko neku drugu itd...