Српски студенти са „друмском стрелом“ на такмичењима у Италији и Чешкој

Студентски тим „Друмска Стрела“ представио је на Машинском факултету своје седмо тркачко возило, до сада најмодернији прототип тркачког аутомобила по угледу на „Формулу 1“. Брзину од 100 километара на час постиже за највише четири секунде. С овим возилом, такмичиће се са студентима из целог света у Италији и Чешкој.

Када су студенти сами, без професора, пре осам година дошли у Ректорат да представе своју идеју ректору и новинарима, мало ко је веровао да ће успети. А вечерас слика сасвим другачија - пун амфитеатар Машинског факултета и седми болид спреман за тркачку сезону и такмичења у Италији и Чешкој.

„Има нас 48 у овој сезони, тако да сви се трудимо да дишемо и радимо како једно. Моја функција се може рећи да је фиктивна с једне стране, а са друге стране да је јако битна у тренуцима када се мора знати ко и шта одлучује“, каже Миљана Стојановић, вођа тима.

„Ове године успели смо да променимо потпуно концепт ослањања, радили смо на поузданости свих подсистема на возилу, доста смо урадили на редизајну аеродинамичког пакета, и са становишта перформанси и са становишта смањења масе", истиче Бранко Милинчић, вођа пројекта.

Возило је ново, али је возач исти већ другу сезону.

„Искуство, вожња оваквог возила се не може мерити ни са једним другим. Све је много интензивније, свако скретање је много брже, и то је нешто што после радите инстинктивно, и уопште не стижете да размишљате о вожњи него само возите“, објашњава возач Владимир Живковић.

Академци осам факултета Београдског универзитета и Војне академије, уложили су преко 50.000 радних сати у пројекат.

„Врхунским теоријским знањима које стичу кроз редовну наставу на Машинском факултету на основним и мастер студијама, студенти кроз пројекат 'Друмске стреле' придодају и оно што је сада показало се више него важно, а то су практичне компетенције и вештине“, истиче Радивоје Митровић, декан Машинског факултета.

И студенти и професори тврде да чине све да буду бољи део европског простора високог образовања. И са великим оптимизмом очекују нова признања.

број коментара 8 пошаљи коментар
(субота, 16. јун 2018, 15:25)
anonymous [нерегистровани]

Kakav si ti stručnjak

Postoje propozicije takmičenja koje moraju biti ispunjene. Probaj ti sa maksimalno 1000ccm da napraviš ubrzanje od 0-100km/h za 4 sekunde, ako uopđte znaš šta je motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 1000ccm. Raspitaj se malo pre nego komentarišeš ovakve stvari. Pozdrav

(уторак, 12. јун 2018, 14:28)
Вибрирајући трилер [нерегистровани]

Стваралаштво на нивоу

Омладинци, свака част! Стварање није за сваког, то сам се уверио неколико пута и нисам могао да верујем како то некима иде лако, а некима никако. Пошто сте успели, ваш је цео свет. А пошто сте машинци, ни небо вам неће бити граница. Само напред.

(уторак, 12. јун 2018, 11:31)
InženjerFilozof [нерегистровани]

InženjerFilozof

Nisam mašinac, ali znam koliko truda i energije je potrebno da bi se nešto napravilo, naročito u našoj državi. Najlakše je kritikovati tuđi rad. To obično rade oni koji nikada ništa nisu uradili. Baš me zanima kako bi izgledao vaš ''napredni'' automobi...
Kolege, svaka čast, samo napred!

(уторак, 12. јун 2018, 09:41)
anonymous [нерегистровани]

strucnjak

Odmah se vidi kad je komentar strucnjaka u pitanju. I jadno ubrzanje i kojekakav motor (a mogli su da probaju i plazmu i magnetske generatore kosmicke energije a bogami mozda i motor na navijanje sa napednom oprugom), uz dobru opasku da studiraju predugo umesto da rade nesto korisno. Nije samo napisano koliko je ostecen budzet Srbije ovim neuspelim projektom, ako se uzme u obzir da je jedna (neuspesna) ekipa (HAAS) ulozila u svoj trkacki program 118 miliona Eura u prosloj sezoni. Nasi klinci su sigurno potrosili vise.

Nezavisno od gornje opaske, BRAVO DECO!!!

(уторак, 12. јун 2018, 08:19)
anonymous [нерегистровани]

Sramota

Uve kse nađe neko ko će samo da traži nešto negativno i loše. Da samo pljuje po uspehu drugih. Samo iskompleksiran i neostvaren čovek ima potrebu da omalovažava rad drugih.

(уторак, 12. јун 2018, 07:29)
anonymous [нерегистровани]

Odgovor za "Osam godina"

Pravila takmičenja striktno definišu koji motor na koji način sme da se koristi. Postoji studentsko takmičenje za vozila sa električnim motorom, ali ovo vozilo nije namenjeno za to takmičenje. Jako je uzak deo gde inženjer može da se kreće a da ostane unutar pravila. Umetnost je biti bolji od ostalih a imati toliko restrikcija koje definiše skup pravila takmičenja, tzv. "formula".

(понедељак, 11. јун 2018, 23:08)
anonymous [нерегистровани]

Osam godina

Da zanemarimo pitanje koji su to studenti tamo osam godina ;) zanima me samo da li je motor benzinski ili električni? Čim ne hvalite da je električni malo mi je sumnjivo, a bilo bi svakako poražavajuće da je benzinski. U stvari, bilo bi poražavajuće i da koristi baterije, jer jedino vodonik koji pokreće električni motor može da se smatra nekom zaista naprednom, modernom i dobrom tehnologijom. Nažalost, u svakom slučaju ubrzanje mu je u stvari prilično slabo. No, samo napred, biće bolje.

(понедељак, 11. јун 2018, 20:41)
stari [нерегистровани]

deco

svaka vam cast, cista desetka.